Premiats de la 6a edició
Premi a la millor iniciativa empresarial i comercial de l’any que integri el disseny com a estratègia
Establiment guanyador: Calçats Royalty
El jurat li concedeix el premi: “Per la reforma de l’establiment ha sabut integrar en el disseny del local els elements propis del sector del calçat i les seves tendències de moda. L’establiment dona respostes noves a la forma de relacionar-se el client amb el producte, en un marc que posa en valor els elements de disseny en la decoració i la funcionalitat del local. Cal destacar, al mateix temps, la bona relació final del local amb el carrer, element a tenir en compte especialment en establiments integrats en centres comercials a cel obert”.
Diploma a Ob-Art
El jurat li concedeix el diploma: “Per ser una galeria especialitzada en objectes culturals i artístics de petit format, constituint una mostra permanent d’artistes consagrats i dels emergents i amb la presentació esporàdica d’objectes per a la seva comercialització”.
Diploma a Void
El jurat li concedeix el diploma: “Per ser un establiment especialitzat a fer pírcings, a on s’ha prestat especial atenció al disseny interior de l’empresa amb una combinació equilibrada de materials i llums, creant un ambient acollidor, i pensat per a una fàcil neteja i desinfecció”.
Premi a l'empresa que al llarg de la seva trajectòria hagi utilitzat d’una forma continuada i coherent el disseny
Establiment guanyador: Manbar
Manbar és una empresa familiar especialitzada en mobiliari d’oficina creada l'any 1953 a Barcelona. Les importants intervencions que ha fet dintre i fora, han prioritzat sempre el respecte per l’arquitectura original, tant en l’interior com en la façana. Des de l’any 1987 patrocina els premis bianuals de disseny industrial “Massana-Manbar”, oberts a tots els estudiants i acabats de titular de disseny industrial, tant del país com internacionals. L’estreta vinculació del disseny industrial i de la cultura en general han sigut l'element vertebrador de les exposicions biennals que Manbar ha impulsat i gestionat per contribuir a la difusió d’aquests elements.
El jurat li concedeix el premi: “Per ser la primera botiga de Barcelona a on en els anys 60 es podien trobar mobles d’autor per empreses i perquè en els 50 anys de la seva trajectòria, sempre ha apostat pel disseny”.
Diploma a Colmado Múrria
El jurat li concedeix el diploma: “Per ser un establiment dedicat a la venda de queviures i gastronomia d’alta qualificació, que des de la seva creació el 1898, ha mantingut una imatge distintiva per les característiques del seu disseny”.
Diploma a Singular
El jurat li concedeix el diploma: “Per ser un establiment comercial i d’exposició de productes de disseny amb una imatge innovadora i un segell distintiu i particular”.
Diploma a Kukuxumusu
El jurat li concedeix el diploma: “Per ser un establiment dedicat a la venda d’elements diversos amb una imatge identificativa unitària”.
Premi al professional que hagi contribuït amb el seu treball a la difusió del disseny en el comerç
Establiment guanyador: Núria Raja Bacardit (Raima)
El jurat li concedeix el premi: “Per la persistència en el temps i la trajectòria que suposa la integració positiva entre l’establiment i el disseny del producte. Especialment, cal tenir en compte la capacitat de Núria Raja de fer productes que incorporin elements de creació pròpia, els dissenys i les textures de papereria que el client demana. La trajectòria de Núria Raja i la seva botiga ha suposat incorporar les tendències actuals de disseny de productes en el marc d’un espai urbà tradicional com és el carrer Comtal”.
Premi al millor element de difusió dels comerços de Barcelona
Establiment guanyador: Gremi de Restauració de Barcelona
El gremi de restauració de Barcelona ha creat un instrument de servei, com és el tiquet restaurant, que permet obrir un element de competitivitat en un sector i producte en mans d’iniciatives foranes. El tiquet restaurant és una eina de difusió i coneixement de restaurants entre clients potencials.
El jurat li concedeix el premi: “perquè valora especialment el fet que el tiquet restaurant, com a element de difusió i coneixement d’establiments de Barcelona, ho faci en el sector dels serveis, en locals a peu de carrer perfectament integrats amb el comerç urbà i en els eixos de la ciutat”.