17 escoles de la ciutat decideixen com transformen els seus patis

..
27/09/2022 - 10:04 h

El programa “Transformem els patis” suma aquest curs 17 nous centres escolars que, d’octubre a l’abril, reflexionaran sobre el seu pati i plantejaran canvis de l’espai, no només a nivell físic sinó també en l’àmbit conceptual i pedagògic.

El programa és possible gràcies a la implicació de tota la comunitat educativa de cada centre: infants, famílies, professorat, monitors i monitores del temps de migdia i agents de l’entorn. A través d’un grup motor i en diferents sessions fins a l’abril de 2023 es farà un treball de definició i cocreació conjunta de la transformació del seu pati.

Aquestes són 17 les escoles que aquest curs implementaran el programa “Transformem els patis”:

  • l’Escola Ferran i Sunyer
  • l’Institut Escola Londres
  • l’Escola Carlit
  • l’Escola Fort Pienc
  • l’Escola Diputació
  • l’Escola Seat
  • l’Escola Bàrkeno
  • l’Escola Pràctiques
  • l’Escola Turó del Cargol
  • l’Escola Els Pins
  • l’Escola Ferrer i Guàrdia
  • l’Escola Ciutat Comtal
  • l’Escola Víctor Català
  • l’Escola Marinada
  • l’Escola La Palmera
  • l’Escola Els Porxos
  • l’Escola Rambleta del Clot.

Patis més naturalitzats, coeducatius i comunitaris

La transformació dels patis es farà d’acord a sis criteris comuns per a tots els centres. Aquests criteris s’han elaborat a partir d’una revisió documental i el contrast amb una vintena d’entitats i persones expertes en la matèria des de la perspectiva educativa, del joc, feminista i ambiental:

  • Espai valuós d’aprenentatge, coeducació i convivència dins de l’escola.
  • Diversitat d’ambients i activitats lúdiques i creatives.
  • Garanteix el contacte amb la natura: verd, terra i aigua.
  • Confortable i connectat amb l’entorn.
  • (Re)distribució equilibrada dels espais.
  • Usos diversos per a la comunitat i el veïnat.

“Transformem els patis” és un programa impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, en col·laboració amb el Consorci d’Educació de Barcelona, i amb el suport de l’Institut Infància i Adolescència i l’Associació de Mestres Rosa Sensat.