Educació i antiracisme: com podem construir una ciutat més inclusiva?
En el marc del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Discriminació Racial, recuperem la jornada amb l’artista i activista Angélica Dass, on es parlar sobre com l’educació pot ser una eina poderosa per combatre el racisme i promoure la igualtat.
El racisme és un problema estructural que afecta la vida quotidiana de moltes persones. Per fer-hi front, és imprescindible abordar-lo des de tots els àmbits, especialment l’educació. Amb aquest objectiu, el passat 9 de desembre, en el marc del Dia Internacional de la Ciutat Educadora i dins del Fòrum Unesco contra el Racisme, es va organitzar una trobada amb l’artista i activista Angélica Dass.
Durant la jornada, es va reflexionar sobre la importància de posar en marxa accions antiracistes en les escoles i els espais públics, així com la necessitat d’escoltar les veus de les persones racialitzades per construir una societat més inclusiva. Les principals conclusion es poden consulta en el vídeo adjunt i en la relatoria que resumeix el taller i la conferència de Dass.