Teleassistència
El Servei de Teleassistència consisteix en la instal·lació d’un aparell molt senzill a l’habitatge de l’usuari, connectat mitjançant la línia telefònica a una central receptora, amb la qual es pot comunicar en cas d’urgència simplement prement un botó.
Des del centre d’atenció, uns professionals atenen la consulta i activen, si cal, el recurs més adient per cada situació: localitzar els familiars o persones de contacte, desplaçar una unitat mòbil al domicili de la persona usuària o activar altres serveis d’urgència (061, Bombers, Guàrdia Urbana, etcètera).
És un servei permanent, funciona les 24 hores del dia tots els dies de l’any. Té com a finalitat ajudar les persones grans amb discapacitat o dependència perquè puguin continuar vivint al seu domicili, amb seguretat, i també reduir el risc d’aïllament.
A més d’actuar en casos d’emergència, el servei també actua de manera preventiva mantenint un contacte telefònic continuat amb la persona usuària.
Qui el pot demanar?
- Persones de 75 anys o més.
- Persones majors d’edat i menors de 75 anys, amb una resolució de dependència i persones amb certificat de discapacitat expedit per la Generalitat de Catalunya, on consti que superen el barem d’assistència de tercera persona o el barem de mobilitat reduïda.
- Persones en què, per la seva situació de vulnerabilitat, el/la treballador/a social valori la necessitat de disposar del servei.
En qualsevol cas, cal complir els requisits següents:
- Estar empadronat a la ciutat de Barcelona i viure-hi de manera permanent.
- Gaudir de capacitat mental i cognitiva suficient per poder utilitzar correctament el servei.
- Viure sol permanentment o durant gran part del dia.
- Conviure amb altres persones que presenten idèntiques característiques d’edat avançada o discapacitat o dependència.