Setmana de Mercats: un homenatge virtual als mercats de Barcelona : Servei de Premsa

Setmana de Mercats: un homenatge virtual als mercats de Barcelona

20/11/2020



Temps estimat de lectura: 4 minuts

L’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) vol retre homenatge a tots els comerciants i comerciantes dels mercats municipals, els que han continuat oberts i els que van haver de tancar, que no han parat de treballar en aquests mesos tan complicats, dedicant-los, del 21 al 29 de novembre, la Setmana de Mercats

La programació es podrà seguir a través del web de mercats barcelona.cat/mercats

Des d’aquest dissabte 21 de novembre i fins el dia 29 els mercats municipals de la ciutat celebraran la Setmana de Mercats, aquest any en format bàsicament virtual. La programació inclourà un conjunt d’activitats que, adaptades a la nova realitat, seran on line sense deixar de ser participatives, recuperant els mercats alimentaris i no alimentaris com a punts de trobada, de relacions socials i d’intercanvi. La programació es podrà seguir a través del web de mercats barcelona.cat/mercats.

El 2020 ha estat un any diferent, marcat per la pandèmia de la covid-19, que ha anat acompanyada de mesures sanitàries que han afectat tots els àmbits de la vida de la ciutadania, així com diferents sectors de la nostra economia, com el comerç de proximitat, obligant al tancament temporal de molts negocis. Tot i així, el comerç alimentari -i concretament els mercats municipals- han continuat oberts com a servei essencial, treballant sense interrupció durant tot aquest temps, per subministrar productes frescos i de proximitat als barcelonins i barcelonines. A més, ho han fet sempre des dels valors dels mercats: la professionalitat, la qualitat i la sostenibilitat.

L’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) vol retre homenatge a tots els comerciants i comerciantes dels mercats municipals, els que han continuat oberts i els que van haver de tancar, que no han parat de treballar en aquests mesos tan complicats, dedicant-los, del 21 al 29 de novembre, la Setmana de Mercats.

Durant una setmana se celebraran diferents tipus d’activitats, totes elles adaptades a la nova realitat -i, per tant bàsicament virtuals- sense deixar de ser participatives, per a qualsevol tipus de públic i d’interessos i que recuperaran els mercats com a punt de trobada, lloc de relacions socials i d’intercanvi.

Es tracta d’una campanya de dinamització comercial que vol promocionar el comerç de proximitat i els mercats en particular, i recalcar el seu valor com a eix econòmic i social clau de la ciutat, a més de ser proveïdors d’alimentació saludable i un model de sostenibilitat molt important en el context actual.

El format virtual que tindrà aquest esdeveniment, adaptat a les circumstàncies actuals, va lligat també al fet que els mercats de la ciutat són equipaments moderns, propers i reformats, que ofereixen nous serveis online i s’adapten a les noves necessitats i a les noves generacions de barcelonins i barcelonines.

 

Programa

Un dels continguts claus d’aquesta Setmana de Mercats seran els vídeos dels ‘Artistes de Mercats’. En aquestes peces els comerciants i les comerciantes de diversos mercats i de diferents tipus de comerços ens parlaran, de primera mà i des dels seus establiments, del que més coneixen: els seus productes. Des dels establiments alimentaris ens explicaran trucs per cuinar i reaprofitar, elaboracions i receptes amb els millors productes frescos; i també coneixerem les curiositats, els consells i el coneixement que ens oferiran els comerciants i comerciantes dels mercats i establiments no alimentaris.

Més enllà d’aquests vídeos, durant la Setmana de Mercats s’emetran diverses activitats en streaming. D’una banda, en el marc de les activitats de celebració del 180è aniversari del Mercat de la Boqueria, gaudirem amb directes de showcookings de diferents cuiners de renom com Isma Prados o Eduard Xatruch, Oriol Castro i Mateu Casañas del Restaurant DISFRUTAR. A més, es presentarà el llibre ‘La Boqueria 1840-2020’ amb els seus autors, Genís Arnàs i Matilde Alsina.

El públic també podrà riure amb els ImproMercats, peces de teatre còmic que es faran des d’una aula de cuina en un mercat i que requeriran de la interacció amb les persones espectadores per tal que les actrius puguin improvisar. I per als nens i nenes hi haurà dos vespres de contacontes que els narraran històries inspirades en els mercats, l’alimentació saludable.

En la vessant més social, hi haurà el vídeo de la xef Ada Parellada que juntament amb Slouleymane Diallo, refugiat de Guinea con Akry, elaboraran una recepta de cuina guineana a l’Espai Boqueria. Aquest taller solidari, promogut per la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat (CCAR), pretén utilitzar la gastronomia com a excusa per a explicar la realitat de les persones refugiades.

Comptarem també amb diferents activitats organitzades per les associacions de comerciants dels mercat durant la setmana, com per exemple els vídeos  “Menús de Tardor”, que ens oferirà l’Anna de Pablo els dissabtes des de l’aula de cuina del Mercat del Ninot. El programa virtual s’anirà enriquint al bloc de Mercats de Barcelona, somdemercat.cat, amb totes les propostes dels mercats que ens vagin arribant.

 

Un esdeveniment digital

Totes les activitats de la Setmana de Mercat es podran seguir en directe o consultar-ne els vídeos al canal de YouTube de Mercats de Barcelona. A més, estaran llistats i es podran consultar al web https://ajuntament.barcelona.cat/somdemercat/ca/setmanademercats, on s’hi trobarà també una presentació de l’esdeveniment i la programació detallada. Es podrà accedir a aquest contingut a través del web barcelona.cat/mercats.

A més, totes les xarxes socials de l’IMMB enfocaran els seus continguts a la Setmana de Mercats mentre aquesta duri. Així, es faran publicacions a Instagram, Facebook i Twitter per tal d’arribar a tota la ciutadania i que aquesta tingui un accés fàcil a totes les activitats.

 





Paraules clau

mercats/ Setmana de Mercats/