Activitats formatives des de la perspectiva de gènere
Els estereotips sexistes ocupen avui una vasta extensió de tinta electrònica i audiovisual virtual, i es transmeten a la velocitat d'una piulada a Twitter o d'un comentari a Facebook. La violència masclista respon a un problema de caire estructural que troba a la viralitat de la xarxa un megàfon que amplia els seus efectes nocius. Els videoclips sexistes de consum massiu, els blogs personals amb consells per aprimar-se, les pàgines informer o les plataformes de pornografia de revenja són algunes de les moltes vies a través de les quals s’exerceix la violència contra les noies al món en línia.
Aquest recurs s’endinsa en la realitat de la cultura on-line, de la que són nadius els i les nostres adolescents, aturant-se a reflexionar i visibilitzar els aspectes més significatius de temes tan rellevants com l'exhibicionisme i el voyeurisme en la cultura de l'autopromoció, la sobreexhibició del cos femení, les creences socials i culturals al voltant de l’amor, els sistemes de control entre els membres de la parella, les microviolències...
Públic destinatari
Adreçat a professionals de l’educació formal i informal que treballin amb grups de joves d’entre 12 i 18 anys, és també una eina útil per apropar mares i pares a la cultura on-line en la que estan immersos els i les adolescents i entendre millor els seus perills i potencialitats.
El recurs ofereix un marc teòric i un conjunt de dinàmiques que contribueixen a despertar una consciència crítica pel que fa als usos de les TIC i les xarxes socials. També planteja un marc d’anàlisi i reflexió on es vinculen alguns d’aquests usos amb comportaments sexistes o possibles situacions de risc pel que fa als diferents tipus de violència masclista.