'Barcelona Metròpolis' analitza l’efecte del turisme a la capital catalana
El número de gener de la revista analitza el fenomen de turisme urbà a Barcelona amb una mirada polièdrica, a través de les aportacions d’experts en diversos àmbits.
El turisme urbà és el protagonista del darrer número de la revista Barcelona Metròpolis, amb el títol Turisme, el perill de morir d’èxit.
La percepció dels barcelonins i barcelonines davant del creixent nombre de visitants és un dels aspectes que es tracten al dossier. Aquest analitza el turisme urbà a través de les aportacions d’experts en diversos àmbits.
Els articles es centren en els reptes del turisme, les estratègies urbanes que comporta i els nòmades digitals.
Hi participen experts com Greg Richards, professor d’Estudis del Lleure a la Universitat de Tilburg, que ha desenvolupat l’informe Tourism Attitudes Monitor for Barcelona. Considera que s’han de prendre mesures per evitar els efectes negatius del turisme massiu que porta a la dissolució entre espais turístics i espais locals.
Per la seva part, Fabiola Mancinelli, professora titular d’Antropologia del Turisme a la Universitat de Barcelona, analitza el fenomen creixent dels nòmades digitals i exposa quines són les repercussions en les dinàmiques culturals, econòmiques i socials de les ciutats on s’instal·len.
L’economista Miquel Puig considera positiva la proposta d’eliminar les llicències d’habitatges d’ús turístic i es mostra partidari de distribuir de manera equitativa l’impacte econòmic del turisme.
Lola Domènech, professora i arquitecta catalana, especialista en espai públic, proposa recuperar la Rambla per als barcelonins i convertir-la en un espai més accessible, verd i acollidor.