Sensorització als Espais de Gran Afluència

La sensorització als Espais de Gran Afluència permetrà fer seguiment de les dades de les zones més turístiques de la ciutat. Una millor gestió turística exigeix tenir dades concretes i actualitzades, que permetin prendre decisions al moment.

Cal plantejar-se que la resposta més adequada davant la saturació de determinats serveis o indrets no és sempre un problema de la capacitat del sistema, sinó també de gestió i de regulació de la demanda i les pràctiques turístiques

Una gestió de la demanda que és evidentment complexa, i que ens obliga a tenir dades concretes i actualitzades. Les solucions tecnològiques es presenten com a aliades en la generació de coneixement. La generalització de l’anàlisi Big data, de xarxes socials i la possibilitat d’obtenir les dades a temps real suposa l’oportunitat de millorar la gestió, optimitzar els serveis i minimitzar l’impacte sobre el teixit urbà en espais de gran afluència. 

Aplicar la solució tecnològica de generació de dades més adequada en els diferents EGA ens permetrà obtenir els patrons de mobilitat, de consum, d’ús de l’espai, de pràctiques turístiques amb els quals dissenyar polítiques urbanes, millorar la gestió de l’espai urbà i minimitzar les externalitats negatives.