Servei de Mediació d'allotjaments d'usos turístics

El Servei de Mediació entre comunitats de veïns/nes i propietaris/tàries o gestors/res d'allotjaments d'ús turístic, anomenat Servei de Mediació HUTS, té l’objectiu principal de millorar la convivència entre les comunitats esmentades i els turistes usuaris dels HUT. 

El servei permetrà donar resposta a les demandes de mediació en situacions de conflictes en comunitats de veïns i allotjaments d’ús turístic, un servei impulsat inicialment per la Direcció de Turisme. Aquest serà gestionat per la Direcció de Serveis de Prevenció de la Gerència de Prevenció i Seguretat, que es coordinarà molt estretament amb els tècnics i tècniques de prevenció dels districtes.

El servei vol potenciar el civisme i influir en l’augment de la qualitat de vida del veïnat d’aquestes comunitats i, indirectament, dels barris de la ciutat, beneficis que s’aconseguiran a partir de la consecució dels objectius següents:

  1. Una bona convivència i cohesió social als barris facilitant la integració de les activitats derivades de l'ús dels HUT.
  2. Millora de l'equilibri entre la vida veïnal i els altres usos a les comunitats de veïns i veïnes amb HUT legals a través de la mediació i la prevenció.
  3. Promoció d’una gestió alternativa dels conflictes que fomenti la convivència entre comunitats de veïns i veïnes, propietaris/tàries i turistes.
  4. Recopilació de referències quantificables dels incidents ocasionats per les activitats dels residents en HUT i altres allotjaments turístics.
  5. Actuació directa sobre les actituds incíviques que es produeixen dins les comunitats de veïns i contra els mals usos dels habitatges.
  6. Atenció i mediació en problemàtiques de convivència entre comunitats de veïns i el seu entorn, amb espais públics i locals de concurrència pública.
  7. Treball per una bona convivència i el descans de la ciutadania de Barcelona.