Esteu aquí

Actuacions a curt termini

Intervencions de seguretat i mobilitat a curt termini

En paral·lel, l’Ajuntament avança en la implementació de mesures a curt termini per millorar la seguretat i la mobilitat de la Meridiana que van sorgir en la diagnosi inicial de l’avinguda i en els processos participatius amb el veïnat. Són accions que intenten resoldre problemes actuals i facilitar l’encreuament dels vianants.

Les execucions són les següents:

  • Millora de la seguretat viària dels espais de refugi per a vianants. Els espais de refugi dels passos de vianants existents a l’avinguda, entre el carrer d'Aragó i Fabra i Puig, s’han millorat amb la implantació d'elements que reforçen la seguretat (2016).
  • Ampliació de la vorera de la cantonada mar-Llobregat de l’encreuament Meridiana – Fabra i Puig. L’espai de vianants a la cantonada de mar al costat Llobregat guanyarà espai per reduir la longitud del pas de vianants actual (Inici obra previst: maig 2018).
  • Nou pas de vianants entre l’estació de Sant Andreu Arenal i el parc de Can Dragó. Es proposa un nou punt de creuament per afavorir-hi la mobilitat dels vianants i reduir la distància actual entre passos (Executat: febrer 2018).
  • Habilitació de dos nous carrils bus, un per sentit de circulació, a l’avinguda Meridiana entre Fabra i Puig i l’avinguda Rio de Janeiro, amb la conseqüent reducció de l'amplada dels carrils de circulació (Estiu 2017).

Per altra banda, mentre es continuen analitzant els propers passos a fer en el marc de la reforma global de l’avinguda, es realitzaran altres actuacions:

  • Reducció de l’amplada dels carrils de circulació entre Mallorca i Fabra i Puig per disminuir la velocitat de circulació i, alhora, poder ampliar la mitjana central per millorar l’espai dels refugis i la seguretat dels vianants (Execució prevista: estiu 2018)
  • Projecte per ubicar un nou intercanviador d’autobusos interurbans en sentit entrada a la Meridiana, just a l’altura de la Sagrera, a tocar del carrer de Garcilaso, on actualment hi ha el segon intercanviador ferroviària més potent de la ciutat, amb l’objectiu de potenciar el transport públic. Es reservarà un espai exclusiu per a l’encotxament i desencotxament de passatgers que permetrà connectar els serveis d’autobusos interurbans amb la parada de busos urbans, l’estació de Metro de la Sagrera i l’estació ferroviària de la Sagrera. El nou intercanviador s’habilitarà durant la reducció d’amplada de carrils del tram entre València i Fabra i Puig (Execució prevista a finals de 2018).