Més enllà de l'aula
Dimecres, 29 de maig de 2019 a l'Institut Municipal d'Educació va tenir lloc l'activitat 'Més enllà de l'aula', una taula rodona per a parlar sobre la trajectòria acadèmica de l'alumnat estranger o d'origen estranger a Catalunya, i sobre les responsabilitats del sistema educatiu a l'hora de generar igualtat d'oportunitats.
A partir dels resultats de l'estudi 'Trajectòries escolars d'alumnes estrangers o d'origen estranger en el sistema educatiu català', es van abordar problemàtiques com l'abandonament escolar prematur i es van plantejar propostes de solucions des de la perspectiva de l'educació intercultural.
A la taula rodona vam comptar amb la participació de Jordi Bayona, geògraf i demògraf especialitzat en migracions internacionals; Andreu Domingo, demògraf especialitzat en migracions internacionals; Eulàlia Esclapés, directora de l'Àrea de Servei d'Educació i Territori del Consorci d'Educació de Barcelona; Jordi Pàmies, professor del Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social i membre d'EMIGRA-CER Migracions de la Universitat Autònoma de Barcelona; i Cristina Zhang Yu, doctoranda en psicologia de l'educació i coimpulsora de Catàrsia.
Com és la trajectòria acadèmica de l’alumnat estranger o d’origen estranger a Catalunya? Per tal de poder respondre a aquesta pregunta i valorar els factors que incideixen en la resposta, us vam convidar a la presentació d'aquest estudi, en què es van presentar i analitzar les dades concretes de la ciutat de Barcelona, que posen sobre la taula l’alt índex d’abandonament escolar prematur per part dels joves migrats. Després de la presentació, es va obrir un espai de diàleg per plantejar propostes de solucions a les problemàtiques que planteja l’estudi, així com un qüestionament del que signifiquen i impliquen els conceptes de èxit i fracàs escolar.
Activitat organitzada conjuntament amb el Centre d'Estudis Demogràfics.