Inici / Espai Avinyo / Recursos / Sèries a debat | Oh My Goig!

Sèries a debat | Oh My Goig!

Oh My Goig!: un retrat plural de la joventut i sexualitats de la ciutat

Un debat en clau intercultural amb Kim Hernández i Jing Zhu, dues joves asiàticdescendents, que treballen i participen críticament en la sèrie de ficció 'Oh My Goig!'.

El passat 17 de novembre, l’Espai Avinyó va acollir una nova sessió del cicle Sèries a debat a l’Espai Jove Palau Alòs i en col·laboració amb la productora Camille Zonca, per analitzar la sèrie de ficció ‘Oh My Goig!’ (betevé, 5 temporades). Va ser de la mà de Heidi Ramirez (New Voices New Futures), que acompanyada de la ‘Guia per analitzar les sèries que consumim des d’una perspectiva intercultural’, comenta la sèrie amb dues de les joves implicades en la realització del seu contingut: Jing Zhu, actriu que dona vida al personatge de la ‘Mei‘ a la sèrie i Kim Hernández, part del ‘Comitè de Joves Oh My Goig!’.

Situada a Barcelona, la sèrie es reivindica com un programa fet amb, i per a joves. El seu objectiu és reflectir les realitats dels joves de la ciutat, sobretot a mesura que s’han anat incorporant persones no blanques. “El Comitè de Joves Oh My Goig té molta paraula, encara que tinguem guionistes”, diu Kim, parlant així de la importància d’aquest grup conformat per deu joves que tenen entre 19 i 25 anys i provenen del món de l’audiovisual i de l’activisme LGTBIQ+. Al debat conversem sobre el caràcter intercultural de la sèrie i com està present tant en la seva concepció com en la representació de la diversitat ètnica, racial i de gènere.

Destaquem alguns punts d’inflexió compartits en la conversa:

  • El procés de decisió sobre la representació de joves passa per un comitè de persones diverses, i en aquesta mesura, la representació, és compartida de manera crítica i propera, a les pròpies vivències tant dels joves del comitè, com de les actrius: “Com a actriu és molt alliberador perquè físicament tinc una aparença no caucàsica, i aquí, no la tinc condicionada, també puc parlar des del que he viscut, de la diàspora xinesa”, relata Jing.
  • La creació del guió no acaba a la taula dels creadors i guionistes – que són conscients, segons Kim, de no ser persones racialitzades o sexogènerediverses-, sinó que contínua en el procés de rodatge: “En els rodatges les actrius i actors poden decidir provar o canviar sobre la marxa, previ consens amb els guionistes i directores…”, diu Kim i afegeix Jing: “També pots dir que no ho faràs”.
  • La sèrie com un espai per a una realitat de “cossos diversos”, no visibilitzada a la televisió, i en el futur, desitja Kima través de la incorporació de joves “grassos o de persones diverses funcionals”, també, la necessitat encara per resoldre d'”arribar amb el contingut a les perifèries de la ciutat, als barris, a través de xerrades en escola i altres formats, com aquest”, afegeix.

 

Comparteix aquest contingut