Concert "El mandarí meravellós" amb Matthias Pintscher, Francisco López i la Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya

Repertori

Matthias Pintscher: Neharot (2020). Estrena nacional 25′

W. A. Mozart: Concert per a flauta n. 2 en Re, KV 314 (1778) 20′

Béla Bartók: El mandarí meravellós, op. 19, Sz. 73 (1918-1924) 30′

Artistes

Matthias Pintscher, direcció

Francisco López, flauta

Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)

Programa

El compositor Matthias Pintscher presenta Neharot, de 2020. El títol admet una doble traducció –no només significaria “riu” sinó, figuradament, també “llàgrimes”– i és, segons ha explicat, una reflexió sobre «la devastació i la por, i l’esperança de llum, que han deixat una empremta emocional tan profunda en aquest període de la nostra existència».

Molt més despreocupat és el segon concert per a flauta que Mozart creà inspirant-se en un concert per a oboè seu, avui dia extraviat. L’anècdota diu que el virtuós que l’hi encarregà, coneixedor del precedent, només volgué pagar-li’n la meitat. Una obra expansiva des del primer moviment, somiadora en el segon i animosa en un tercer amb un tema summament cantabile, que després seria emprat en El rapte en el serrall.

Considerat com un «ballet pantomima en un acte», El mandarí meravellós de Béla Bartók és un exemple de com la passió del compositor hongarès pel folklore conviu amb la creació de nous llenguatges i propicia un desplegament ric en colors i ritmes. Després de l’escàndol de l’estrena a Colònia, el 1926, l’obra seria temporalment cancel·lada.

Agenda

Altres

Se celebra a:
Sala 1 Pau Casals.

Repertori

Matthias Pintscher: Neharot (2020). Estrena nacional 25′

W. A. Mozart: Concert per a flauta n. 2 en Re, KV 314 (1778) 20′

Béla Bartók: El mandarí meravellós, op. 19, Sz. 73 (1918-1924) 30′

Artistes

Matthias Pintscher, direcció

Francisco López, flauta

Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)

Programa

El compositor Matthias Pintscher presenta Neharot, de 2020. El títol admet una doble traducció –no només significaria “riu” sinó, figuradament, també “llàgrimes”– i és, segons ha explicat, una reflexió sobre «la devastació i la por, i l’esperança de llum, que han deixat una empremta emocional tan profunda en aquest període de la nostra existència».

Molt més despreocupat és el segon concert per a flauta que Mozart creà inspirant-se en un concert per a oboè seu, avui dia extraviat. L’anècdota diu que el virtuós que l’hi encarregà, coneixedor del precedent, només volgué pagar-li’n la meitat. Una obra expansiva des del primer moviment, somiadora en el segon i animosa en un tercer amb un tema summament cantabile, que després seria emprat en El rapte en el serrall.

Considerat com un «ballet pantomima en un acte», El mandarí meravellós de Béla Bartók és un exemple de com la passió del compositor hongarès pel folklore conviu amb la creació de nous llenguatges i propicia un desplegament ric en colors i ritmes. Després de l’escàndol de l’estrena a Colònia, el 1926, l’obra seria temporalment cancel·lada.

L'Auditori de Barcelona - Sala 1 Pau Casals

Adreça:
Carrer de Lepant, 150
:
Eixample
Barri:
el Fort Pienc
Població:
Barcelona
On
L'Auditori de Barcelona - Sala 1 Pau Casals
Adreça
Carrer de Lepant, 150
Quan

Des de 31/01/2025 al 02/02/2025

Telèfon

Tel.:
932479300