El CEMB inicia el curs amb la visita del president del Consell d’Educació de Catalunya i l’aprovació dels informes de les comissions del curs 2024-25

El Consell d’Educació Municipal de Barcelona (CEMB) va celebrar el passat 23 d’octubre, a l’Institut Poeta Maragall, el primer plenari del curs 2025-2026. L’acte va comptar amb la visita especial de Joan Manuel del Pozo, president del Consell d’Educació de Catalunya (CEC). La trobada, emmarcada en una ronda de presentacions que està realitzant pels dotze consells territorials de Catalunya, va ser una experiència molt positiva per reivindicar la participació en l’àmbit educatiu i promoure debats de qualitat.

El president del CEC va presentar la composició, funcions i organització de l’organisme, així com la seva recent ampliació per arribar a representar l’educació més enllà de l’escola. Del Pozo va proposar explorar més vies de comunicació i col·laboració entre el CEC i els consells territorials i locals, com el mateix CEMB.

En la segona part del plenari,  les presidències de les comissions de treball van poder compartir amb el membres del CEMB el resultat de les quatre comissions de treball del curs2024-2025: Planificació Educativa, Abordatge de la Segregació, Racisme i Segregació i Participació de la comunitat educativa. Aquests informes es lliuraran a les administracions educatives competents en l’acte “Debat de debats: parla la comunitat educativa”, que tindrà lloc el proper 11 de novembre .

Dades d’inici de curs i aprovació del pla de Treball 2025-2026

Com és habitual en el primer plenari de curs, les gerències del CEB i de l’IMEB van compartir amb els membres del consell els corresponents informes de balanç de les dades d’inici de curs i la secretaria del CEMB va informar del Pla de Treball previst per  al curs 2025-26. Les  comissions que es tiraran endavant a partir de novembre giraran entorn al Marc per a la millora educativa, les zones educatives i les transicions i continuïtat educativa, que s’afegeixen a la de Planificació Educativa, de caràcter estructural i permanent.

Quant als informes d’inici de curs, la gerent del Consorci d’Educació de Barcelona (CEB), Anna Terra, va destacar l’obertura de quatre nous Institut Escola i dos nous instituts professionalitzadors. El curs ha començat amb 167.477 alumnes a l’etapa obligatòria, una xifra que disminueix en més de 2.600 respecte al curs anterior.

Entre d’altres xifres, Terra va explicar que l’alumnat identificat com a NESE (Necessitats Especifiques de Suport Educatiu) representa un de cada tres infants d’entre 3 i 16 anys. Sobre la segregació escolar, va remarcar que el 90,3% dels centres educatius de la ciutat està equilibrat respecte els centres de la seva zona educativa.

Pel que fa les escoles bressol municipals, la directora de centres educatius municipals de l’IMEB, Alícia Aguilera, va compartir que la demanda atesa se situa en el 66%, després d’un procés de preinscripció que havia assolit el 57%.

Compartiu aquest contingut