E-COMUNICACIONS : Nova eina de gestió de comunicacions amb els ciutadans

E-comunicacions es una nova eina de comunicació que esdevé clau en la fidelització/acompanyament a la ciutadania dins de l’estratègia global de comunicació, especialment pel que fa als objectius d’informar, accionar i donar visibilitat de forma multicanal. Aquesta eina dona resposta a les noves necessitats tècniques i legals de tractar la informació dels ciutadans que hi ha a les bases de dades.

L’entrada en vigor del Nou Reglament General de Protecció de Dades (RGPD), en data 25 de maig de 2018, va activar un pla d’actuacions per aplicar nous criteris tècnics i legals a l’hora de captar, gestionar i fer enviaments contra bases de dades de ciutadans. Això va provocar l’aflorament de BBDD que no complien els nous criteris, enviaments no regulats mitjançant eines que poden afectar la reputació de l’Ajuntament i a la vegada, la necessitat de tenir un nou servei, validat des de la Direcció de Comunicació Digital, l’Oficina del Delegat de Protecció de dades i el mateix IMI.
En quant a la descripció de la nova eina de comunicació, aquesta ha de gestionar les comunicacions push que realitza l’Ajuntament als ciutadans. De manera que, ha d’incloure la subscripció per rebre butlletins informatius o de servei, les subscripcions per rebre alertes proactives (alertes de contaminació), inscripcions a jornades o activitats, realització d’enquestes, etc. A més a més, ha de permetre la recollida de forma segura de les dades personals i el seu tractament de la gestió dels continguts.
Amb la implantació d’aquesta nova plataforma s’ha aportat valor de cara a diferents entitats. D’una banda, pel que fa a l’IMI s’ha incrementat la seguretat en BD amb les dades personals al desplegar-les en entorns corporatius. També, s’ha permès dur a terme una integració amb la resta de sistemes de l’Ajuntament de Barcelona. D’un altra banda, pel que fa a l’Ajuntament, s’ha fet possible dur a terme enviaments per campanyes, així com, facilitar la creació de noves comunicacions, les gestions de test A/B i la mediateca unificada. Finalment, aquesta eina de comunicació, pot ser beneficiós per a la ciutadania al millorar la seva experiència d’usuari i permetre un millor control de les seves preferències de subscripció.

Els reptes del projecte

L’objectiu principal de la nova eina de e-comunicacions és:

0 M
de correus electrònics que s’estan enviant actualment
0 K
contactes contra els que s’impacta
0
interessos actualment, amb diferents segments dins de cadascun d’ells butlletins, les alertes, etc