El projecte PLEDGER proposa introduir un conjunt d’eines en els camps de les Smart cities, la realitat mixta i el mon de la fabricació industrial. En concret,  a la ciutat de Barcelona s’executarà un cas d’ús en el que s’utilitzarà la tecnologia desenvolupada per millorar la seguretat i evitar possibles accidents entre vianants vulnerables (persones a peu i amb vehicles de mobilitat personal  com son bicicletes i patinets).

PLEDGER és un projecte d’investigació i innovació finançat per la Comissió Europea, Programa Marc Horitzó 2020, convocatòria H2020-ICT-2018-20 Cloud Computing, coordinat per ATOS Spain SA (Espanya) i amb la participació de 7 socis d’arreu d’Europa (Espanya, Xipre, Àustria, Luxemburg, Alemanya, Itàlia, Grècia).

En els darrers anys, la ciutat de Barcelona ha experimentat un increment exponencial en l’ús de vehicles de mobilitat personal (VMP) com la bicicleta o el patinet elèctric, entre d’altres.  Aquest increment ha provocat un augment en el percentatge d’accidents a la ciutat en què els VMP s’han vist implicats. Durant el 2017, l’Ajuntament de Barcelona va presentar una ordenança pionera per regular aquests VMP i els cicles de més de dues rodes, amb la finalitat d’augmentar la seguretat dels vianants vulnerables de la ciutat.

El projecte té per objectiu desenvolupar una nova infraestructura d’Edge Computing ​a través d’un nou paradigma d’arquitectura, basant-se en els beneficis de les baixes latències que aporta l’Edge Computing, més la robustesa i resiliència de les arquitectures al núvol.

 A la ciutat de Barcelona s’executarà un cas d’ús en el que s’utilitzarà la tecnologia desenvolupada per millorar la seguretat i evitar possibles accidents de les persones vianants vulnerables, com son persones amb vehicles de mobilitat personal, persones a peu, etc. En concret, s’avaluaran algunes zones al voltant de les parades de TRAM junt al carril bici, on es donen les casuístiques que els usuaris del transport públic surten de la parada de TRAM i han de creuar el carril bici amb falta de visibilitat, i el usuaris d’un transport de mobilitat personal es poden trobar persones creuant el carril bici de forma sobtada.

El projecte permetrà als proveïdors de servei germanitzar l’estabilitat i el rendiment d’aquestes noves arquitectures d’Edge Computing. També permetrà als usuaris comprendre la naturalesa de les seves aplicacions i trobar mètriques de Qualitat de Servei comprensibles i que optimitzin la competitivitat de les seves infraestructures.

Els reptes del projecte

Connexió fibra Ca l’Alier – i2cat

2 x Torres Multifunció

1 x Sala tècnica dedicada (Ca l’Alier)

15 x Publicacions científiques

6 x Col·laboracions amb altes Projectes Europeus

5 x Workshops organitzats

7 x Participació en grups d’estandardització

34 x Participació en esdeveniments internacionals