Des de l’IMI es col·labora amb altres ens de l’Ajuntament per a incorporar solucions tecnològiques que permetin millorar l’eficiència en la gestió dels serveis urbans.

Una de les principals preocupacions en la majoria de les ciutats de tot el món és la crisi climàtica, i Barcelona no n’és una excepció.

Per tal de combatre aquesta crisi i avançar cap a models més sostenibles que permetin una reducció substancial de les emissions és necessari implementar nous models de gestió de residus basats en l’economia circular, fomentar la prevenció i l’aprofitament dels recursos existents i incrementar la recollida selectiva dels residus que generem.

Per dur a terme aquestes millores del servei des de l’IMI s’han establert un seguit de proves d’usuari i integració amb les noves eines i s’ha avaluat per finalment acabar fent una implementació basada en l’avaluació que permet garantir una millor gestió i transparència de cara al ciutadà.  El programa de neteja té un gran abast a gestionar per això ha estat important la intervenció per part de l’IMI.

Durant l’últim mandat l’IMI ha col·laborat de manera estreta per recolzar el nou contracte de neteja dins l’agenda BARCELONA 2030 que té per objectiu implementar millores en el sistema anterior permetent provar nous sistemes de comunicació a establir amb les diferents empreses de neteja.