El projecte “Nou Sistema Integral de Serveis Jurídics” consisteix en la substitució de l’actual sistema de gestió  dels trasllats/expedients tractats per la  Direcció de Serveis Jurídics, basat en un producte de mercat subjecte a llicencies, per un altre de propi que permet la seva contínua evolució amb millores i desenvolupaments nous que es vagin requerint amb el pas del temps.

La Direcció de Serveis Jurídics a la actualitat fa servir el programari Infolex V7 per a la gestió dels expedients contenciosos, però ho fa en una versió antiga i mal mantinguda, que dona molts problemes i que s’està quedant obsoleta perquè el proveïdor no vol integrar la seva nova plataforma amb els estàndards de l’IMI. Addicionalment aquesta eina, no dona cobertura als requeriments de la sotsdirecció de Règim Jurídic de l’àrea. La sotsdirecció de Règim Jurídic realitza informes tècnics relacionats amb els procediments administratius de l’Ajuntament i per tant el nou sistema ha d’estar integrat amb els mòduls d’Administració Electrònica. Es detecta la necessitat de substituir l’actual sistema de gestió de la Direcció de Serveis Jurídics per un altra evolucionada que cobreixi les necessitats actuals.

Aquest projecte contempla la integració amb tots els sistemes d’informació amb els quals treballa la Direcció dels Serveis Jurídics. Per un altra part, ha de permetre automatitzar accions dins dels processos (que no circuits complets), especialment aquelles accions de caire repetitiu i on la font o canal d’informació és el mateix. També ha de permetre configurar-se com el mitjà de comunicació ordinari entre la Direcció dels Serveis Jurídics i els òrgans gestors en ambdues direccions i amb el procurador, incorporant un mòdul d’accés específic per a qui presta els serveis de procuradoria a l’Ajuntament de Barcelona, així com tots aquells escrits de la Direcció que hagin de presentar-se davant dels jutjats i tribunals.

Amb la implantació d’aquesta nova plataforma s’ha aportat valor de cara a diferents entitats. D’una banda, pel que fa a l’IMI s’han eliminat els costos de llicencies amb tercers i s’ha aconseguit ser més àgils amb la seva evolució. També, s’ha permès dur a terme una integració amb la resta de sistemes de l’Ajuntament de Barcelona. D’un altra banda, pel que fa a l’Ajuntament, s’ha fet possible dur a terme una simplificació administrativa de tota la comunicació entre SSJJ, el òrgans gestors i el procurador, ja que es va a la aplicació eliminant l’ús de mails i directoris de xarxa. També, s’ha permès facilitar l’ús i la integració amb altres sistemes fent més eficient la gestió de trasllats.

Els reptes del projecte

0
trasllats
0
instàncies
0
actuacions
0
comunicacions enviades pel procurador
0
comunicacions enviades al procurador