Robotització de diferents procediments de negoci de l’Institut Municipal d’Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona. Avaluació i estudi de quins processos interns d’IMH son candidats a ser robotitzats i implementació d’un subconjunt d’aquests amb tecnologia UiPath.

Els beneficis de millora per al negoci es concreten en l’estalvi en recursos humans, l’eficiència en la gestió, el increment de l’abast i el increment en la capacitat de gestió dels expedients.

El Servei d’Urgències Socials presta atenció a les persones que trobant-se en l’àmbit municipal de Barcelona i en l’àmbit dels municipis de l’AMB adherits al conveni marc, presenten una situació d’urgència o d’alt risc social. Inclou serveis com ara informació, orientació i assessorament, allotjament, ajuts econòmics d’urgència i derivació a altres serveis primaris. El CUESB també incorpora altres serveis complementaris:

  • Centre d’Acolliment Nocturn d’Emergències (CANE) que dona resposta a un servei d’acolliment nocturn i a un servei de centre de dia per atendre a aquelles persones que pernocten al CANE amb necessitats d’atenció més intenses i específiques.
  • Servei d’Acolliment d’Urgències Socials que dona resposta a la necessitat d’allotjament a persones que es troben en situació d’urgència o d’alt risc social. Es tracta d’un ajut puntual abans de ser derivats al seu servei o municipi de referència.
  • Centre d’Estades Breus (SEB) que cobreix les necessitats bàsiques i d’atenció psicosocial de les persones que han estat víctimes d’una situació d’urgència o d’emergència que els impedeix retornar al seu domicili habitual.  En l’actualitat el CUESB està format per un equip professional format per treballadors/res socials, psicòlegs i personal qualificat organitzat en torns per tal de prestar atenció permanent.

Entre els beneficis a destacar d’aquesta iniciativa es troba que amb el nou sistema d’informació s’aconseguirà una millor gestió de les emergències i urgències socials. També una millora respecte a la coordinació CUESB amb la resta d’actors implicats en les emergències socials (SPEIS, GUB, 010) i la capacitat necessària per obtenir indicadors que ajudaran a prendre decisions referents a les emergències i urgències socials.

L’objectiu és el disseny i robotització dels processos de negoci de l’IMH que actualment es realitzen de forma manual.

0
Robots a producció
0
Robots en desenvolupament