- IMI
- L’IMI en acció: activitats 2019-2023
- Potenciar l’administració digital
- Reducció de costos i temps
Reducció de despeses i temps
Des de l’IMI s’ha fet un gran esforç per a desenvolupar sistemes i evolutius a través de tecnologies disruptives (robotització, IA, etc.) i així afavorir la optimització i automatització dels processos i reduir els terminis interns.
L’Institut Municipal d’Informàtica per tal de potenciar l’administració digital de qualitat té l’objectiu d’incorporar a tot l’entorn digital de l’Ajuntament de Barcelona solucions automatitzades que milllorin l’eficiència dels diferents processos municipals i així, permetre als treballadors desenvolupar tasques de major valor afegit. L’automatització dels processos garanteix una reducció de costos i temps en les tasques administratives, així com evoca per una disminució del risc d’error humà a l’hora de realitzar procediments manuals i repetitius.
Concretament, l’any 2019, l’Institut Municipal d’Informàtica va arrencar un projecte pilot de robotització de la tramitació de llicències d’ocupació de l’espai públic per la Diada de Sant Jordi amb l’E-Llicències amb l’objectiu de validar la tecnologia i disminuir el temps de dedicació dels treballadors municipals, així com reduir el temps de resposta a la demandes ciutadanes. L’impacte es va veure reflectit en que el temps de tramitació i comunicació d’una llicència es va reduir de 50 a 22 minuts.
Arrel de la COVID19, va sorgir la necessitat d’ampliar terrasses al sector de l’Hosteleria de Barcelona, de manera que es va integrar la tecnologia RPA en els processos de tramitació d’expedients gestionats per la Gerència d’Ecologia Urbana. Gràcies a la robotització es va reduir el temps de tramitació de 30 a 5 minuts, incrementat la productivitat en un 500%.
Aquests automatitzacions s’han traduït en un increment en la productivitat a l’hora de gestionar els tràmits, oferint així una reducció en el temps de dedicació en les tramitacions de les diferents gerències de l’Ajuntament, disminuint així el temps.