- IMI
- L’IMI en acció: activitats 2019-2023
- Potenciar l’administració digital
- Reducció de costos i temps
- Tramitació telemàtica de l’IMH
Tramitació telemàtica de l’IMH
Disseny i implementació d’una nova arquitectura tecnològica per millorar la tramitació telemàtica dels serveis oferts i adaptar-los a la normativa en matèria de tramitació electrònica i procediments administratius.
En concret, la nova arquitectura ha afectat un total de 12 tràmits.
- 8 tràmits nous a l’Oficina virtual de tràmits (embargaments, fraccionaments exprés, canvi de titularitat de l’IBI, declaració de no subjecció a la plusvàlua, consulta de fotografies de multes, pròrroga de la plusvàlua per herència, declaració de plusvàlua a efectes de valoració i canvi d’adreça fiscal)
- 2 modificacions d’usabilitats de tràmits actuals (domiciliacions i al·legacions de tributs).
- Modificació de la carpeta per a la comprovació de deute de l’ATC.
- Agrupació dels tràmits d’obtenció de document de pagament (deute pendent) de tributs i multes.
Els reptes del projecte
- Millorar la tecnologia en el sistema de tramitació per part de l’IMI i ser més eficients en el manteniment.
- Simplificar els tràmits finalistes de l’Ajuntament que no requereixen de la intervenció de l’administració.
- Reduir la presencialitat a les oficines d’atenció al ciutadà, garantint una flexibilitat en la tramitació i la reducció del paper.
- Augmentar la transparència i l’eficiència i simplificar el procés de tramitació per part de la ciutadania.
- Millorar la interoperabilitat.