En la seva primera actuació a l’Estat, l’Ensemble Irini presenta un programa que confronta la música litúrgica bizantina amb la sèrie de motets Prophetia Sibyllarum d’Orlando di Lasso, una de les obres més cèlebres del Renaixement francoflamenc i que se centra en les diferents sibil·les de la mitologia grega. Amb un llenguatge cromàtic i excepcionalment expressiu dins la pràctica comuna de la polifonia del segle XVI, els dotze motets de Lasso contrasten amb la profunditat i l’austeritat dels cants de la litúrgia grega de Constantinoble, uns repertoris anteriors a la invasió otomana de la ciutat el 1453.
Concert en col·laboració amb l’Oficina d’Afers Religiosos i la parròquia de Sant Pau del Camp.
Programa:
Ioanis Koukouzélis
Le chant des Sibylles
Terirem (sur Acathiste) XIIIe siècle – arr. Lila Hajosi
Orlando di Lasso (ca 1531-1594)
Prophetiae Sibyllarum
Prologue: Carmina chromatico
I. Sibylla Persica
II. Sibylla Libyca
III. Sibylla Delphica
Anònim
Cheruvikon, Hymne des chérubins (Liturgie de Saint Jean Chrysostome)
Orlando di Lasso (ca 1531-1594)
Prophetiae Sibyllarum
IV. Sibylla Cimmeria
V. Sibylla Samia
VI. Sibylla Cumana
VII. Sibylla Hellaspontica
VIII. Sibylla Phrygia
Anònim
Agni Parthene (Saint Nektarios d’Egine, ca 1900 – arr. Lila Hajosi)
Orlando di Lasso (ca 1531-1594)
Prophetiae Sibyllarum
IX. Sibylla Europaea
X. Sibylla Tiburtina
XI. Sibylla Erythraea
XII. Sibylla Agrippa
Anònim
Gnosin agnoston gnonai (extrait de L’Acathiste à la Mère de Dieu l (ca. 626), Chant du Grand Carême de Constantinople, arr. Lila Hajosi)
Anònim
Polyeleos (Psaumes 134-135, Liturgie de Constantinople, arr. Lila Hajosi)