Nou descobriment d’una obra pedagògica d’Enric Granados al Museu de la Música
En un principi es va arribar a pensar que l'obra descoberta, El pedal. Método Teórico Práctico, era un esbós autògraf preliminar i incomplet d'un altre mètode teòric i pràctic que havia escrit aquest compositor i pedagog català. Oliver Curbelo, que porta més de cinc anys especialitzant-se en l'ús de la tècnica del pedal i investigant les teories de Granados, ha demostrat que aquest manuscrit inèdit fins ara, és posterior a la primera obra del mestre, Método Teórico-Práctico para el uso de los Pedales (1905). Aquestes composicions eren partícips de la preocupació-obsessió que el compositor tenia per l'aplicació del pedal. En les seves obres utilitzava símbols de gran precisió per indicar l'ús del pedal, mai abans utilitzat per cap altre compositor en l'escriptura d'obres per a piano.
Aquest descobriment aporta noves dades sobre les teories de l'ús del pedal de Granados, que explica en les seves dues altres obres Método Teórico-Práctico para el uso de los Pedales (1905) i Reglas para el uso de los Pedales del Piano (1913). El nou document està realitzat a través de la fórmula "pregunta - resposta" per tal d'aconseguir la sintetització, simplificació i claredat del seu mètode. A més, amplia coneixements nous sobre l'ús del pedal per l'enriquiment del so.
El Museu de la Música de Barcelona custodia des de l'any 1984, el llegat documental del compositor català, Enric Granados, que conté una heterogènia documentació biogràfica (cartes, fotografies, documents notarials, etc.), nombroses partitures autògrafes, objectes personals i obres d'art, que ajuden a contextualitzar la vida i obra del pianista i pedagog.