Nova estratègia de promoció turística
L’Ajuntament de Barcelona definirà una nova estratègia de promoció turística per part del Consorci de Turisme basada en la reputació, que s’adreci als mercats que responguin als interessos de la ciutat. Es vol gestionar, i no tant promocionar, l'oferta turística.
La finalitat d'aquesta acció és incorporar els objectius municipals d’aquesta mesura en les dinàmiques de treball del Consorci de Turisme de Barcelona, i actualitzar-ne les prioritats perquè la promoció turística respongui als requisits actuals de la gestió del turisme.
El Consorci de Turisme de Barcelona ha d’incorporar el nou escenari de gestió del turisme i això vol dir també modernitzar i adequar el model de funcionament del Consorci de Turisme de Barcelona, amb nous interlocutors, noves governances i nous objectius, des de la cooperació publicoprivada com un escenari òptim.
Les prioritats que el Consorci haurà d’assumir són:
- Consolidació de la sostenibilitat del model turístic i del seu encaix i coherència amb el model de ciutat i amb la vida de la ciutadania, sensibilitzant els agents de l’economia del visitant.
- Foment de la desconcentració territorial de l’activitat turística optant pel policentrisme, a través de la reivindicació de nous imaginaris.
- Promoció de la valoració o la creació de nous continguts basats en la cultura, la creativitat, la qualitat i en els valors diferencials de Barcelona com a destinació.
- Potenciació de la digitalització integral de l’activitat i la promoció turística.
- Priorització de l’estratègia reputacional de la ciutat.
- Plantejament d'una promoció de la ciutat que posi en valor el comerç i la restauració local.