Molecular Plasticity, la rellevància de les proteïnes dúctils en la salut i la biodiversitat
Divendres 23 de desembre, 18.30h

Divendres

23/12/2022
Preu: Gratuït

Un espectacle interactiu i multi-sensorial que combina ciència, dansa, audiovisuals i tecnologia interactiva per descobrir un nou paradigma en biologia molecular.
L'espectacle Molecular Plasticity es basa en el treball de recerca d'Inmaculada Yruela, Investigadora Científica de l'Estació Experimental de l'Aula Dei (CSIC) a Saragossa, i responsable científica del projecte i ha estat dissenyat i produït per l'Associació de Divulgació Científica La Ciència Al Teu Món. Amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) i l'Ajuntament de Barcelona.
"Ser diferent no ha de ser necessàriament un desavantatge"

Molecular Plasticity, conté un potent missatge d'inclusió i tolerància, ja que explica la funció de les proteïnes dúctils en el desenvolupament de processos evolutius i malalties importants. Proteïnes que, al principi, van estar descartades per ser "diferents" o "irregulars", i que ara són cada dia més populars entre la comunitat científica per la seva "versatilitat" i gran potencial segons els nous descobriments. Aquesta història contribueix també amb arguments per afrontar reptes socials com l'assetjament escolar i la discriminació.
Aquesta activitat forma part del cicle Ciència i Convivència organitzat per l'associació La Ciència Al Teu Món (LCATM) amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona.
Orientat a públic en general, estudiants d'ESO, batxillerat i universitaris.