Arrenquen les comissions de treball del CEMB

El Consell Educatiu Municipal de Barcelona (CEMB) ha posat en marxa les seves comissions de treball per analitzar l’educació a la ciutat i traslladar propostes de millora. Aquests grups de participació ciutadana tenen la funció d’elaborar un informe amb recomanacions per a l’administració i les institucions educatives. Aquest any s’han constituït quatre comissions que tractaran sobre segregació escolar, educació emocional i salut mental, escoles i entorn, i mapa escolar.

En aquestes comissions participen membres de la comunitat educativa com docents, estudiants, famílies i representants d’institucions educatives, així com es conviden a experts de la matèria per tal d’arribar a unes conclusions i elaborar aquestes propostes de millora.

La comissió permanent del CEMB ha escollit les temàtiques a tractar durant aquest curs, però cada grup de treball acota els seus objectius de manera autònoma. En la comissió de treball de segregació escolar, on ara mateix s’han dut a terme dues sessions, s’està analitzant la distribució de l’alumnat en els centres educatius i com s’està fent la planificació i distribució dels recursos al servei de la igualtat d’oportunitats. Per això, s’ha comptat amb la col·laboració del Xavier Bonal, Catedràtic de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

En la comissió d’educació emocional es tractarà l’acompanyament en la gestió de les emocions i la salut mental en les diferents etapes educatives, fent especial èmfasi en el paper de les famílies, dels professionals de l’àmbit educatiu i dels infants i joves en la seva posada en pràctica. Aquest grup de treball ha celebrat ja dues sessions on han comptat amb la participació de la Montse Colilles, psicologia-psicoanalista, formadora i assessora d’equips d’educació infantil, per tal d’abordar la gestió de l’educació emocional i la salut mental a l’educació infantil.

En la comissió de mapa escolar, de la qual s’ha realitzat una primera sessió de plantejament, s’analitzaran diferents aspectes relacionats amb la planificació de l’oferta educativa, com les adscripcions de l’educació primària a la secundària, la definició dels criteris de proximitat dels centres educatius en relació al domicili de residència, o l’impacte d’aquestes mesures sobre la segregació escolar. Finalment, la quarta comissió és sobre les escoles i l’entorn. Aquest grup de treball se centrarà en la transformació i el canvi pedagògic, en el paper de les entitats educatives, en la col·laboració entre centres i entitats, la contribució de les entitats i la seva intervenció en l’ecosistema educatiu.

Compartiu aquest contingut