El CEMB es compromet a escoltar i actuar davant les demandes dels infants sobre el bullying i el benestar a l'escola

El Consell d’Educació Municipal de Barcelona (CEMB) ha dut a terme un treball conjunt amb els diversos agents de la comunitat educativa per donar resposta a l’Agenda dels Infants, document que recull les necessitats, propostes i inquietuds de la infància de Barcelona amb l’objectiu de millorar el seu benestar.

Després de la presentació d’aquesta agenda per part dels infants en el Plenari del passat 6 de març, des del CEMB s’ha fet un procés intern per recollir i concretar accions que donin resposta a les inquietuds dels infants, especialment en els àmbits de la lluita contra al bullying i de la cura de l’escola més enllà de l’aprenentatge.

A més, s’ha revisat l’històric de propostes de les comissions de treball del CEMB relacionades amb aquestes temàtiques, evidenciant una gran coincidència entre les idees aportades pels infants i les reflexions del conjunt de la comunitat educativa.

Els compromisos adquirits pel CEMB són:

  • Establir una sessió anual amb el Consell de la Infància, un nou òrgan que es constituirà properament, per escoltar directament les preocupacions i propostes dels infants per a la millora de la política educativa de la ciutat.
  • Fer seguiment de la implementació per part de les administracions competents de les propostes treballades en el marc de les comissions del CEMB en relació amb el bullying i la cura del benestar a l’escola.
  • Continuar abordant aquestes qüestions en espais de participació del CEMB, promovent compromisos concrets per part dels diferents agents de la comunitat educativa, amb l’objectiu que es puguin desenvolupar a curt i mitjà termini.

Aquests compromisos es van traslladar als infants en la sessió de cloenda del projecte de l’Altaveu dels Infants que va tenir lloc el passat divendres 4 d’abril. Amb aquestes propostes, el CEMB reafirma la seva voluntat de posar la veu dels infants al centre de les polítiques educatives i de construir, conjuntament amb la comunitat educativa, una escola més participativa i acollidora.

Compartiu aquest contingut