Es lliuren els informes de la comunitat educativa amb propostes per millorar l’educació de la ciutat

El Consell Educatiu Municipal de Barcelona (CEMB) i el Consell de la Formació Professional de Barcelona (CFPB) han elaborat en el darrer curs 2019-2020 sis informes sobre diferents àmbits que preocupen a la comunitat educativa amb propostes concretes de millora de l’educació i la formació postobligatòria a la ciutat.

En les darreres setmanes, aquests informes s’han entregat i presentat a diverses administracions i institucions com a la Síndica de Greuges de Barcelona, al Consell de Direcció del Consorci d’Educació de Barcelona, a la Presidència i al Plenari del Consell Escolar de Catalunya i a la Comissionada d’Educació i al Tinent d’alcaldia de Cultura, Educació i Ciència de l’Ajuntament de Barcelona.

Els àmbits on es vol fer incidència en els informes estan relacionats amb un nou pacte en el temps, en la innovació educativa, en la lluita contra la segregació, en la prevenció de l’assetjament escolar, i en la inclusió de persones amb diversitat funcional a la formació professional, així com la transformació d’aquests estudis superiors perquè incloguin la perspectiva de gènere.

L’elaboració d’aquests informes s’ha realitzat a partir de les diferents comissions de treball on durant l’any 2020 han participat en diverses sessions membres de la comunitat educativa com docents, representants de famílies i l’alumnat, direccions de centres escolars, sindicats i organitzacions.

Aquestes propostes s’engloben dins la funció del Consell Educatiu Municipal de Barcelona i el Consell de la Formació Professional de Barcelona d’assessorar i elevar informes a les administracions  i institucions educatives.

Compartiu aquest contingut