S’aproven els informes de les comissions del CEMB del curs 2022-2023

El MUHBA va acollir aquest 19 d’octubre el primer Plenari del curs del Consell Educatiu Municipal de Barcelona (CEMB). La sessió plenària va ser també la primera presidida pel nou regidor d’Educació Lluís Rabell, que es va presentar i va donar la benvinguda als nous membres que s’incorporen a l’òrgan participatiu.

Com a principal punt de l’ordre del dia, el Plenari va aprovar els informes finals de les quatre comissions de treball del curs 2022-2023. Aquests informes recullen diverses propostes de millora acordades per la comunitat educativa que s’elevaran a les institucions educatives competents. Les persones que presidien cadascuna de les comissions van desgranar breument algunes de les propostes més destacades de cada àmbit.

Les temàtiques de treball de les comissions del curs passat eren la Planificació educativa, la Petita infància, l’Educació inclusiva i l’Educació activa per l’emergència climàtica. Els informes resultants de tota la feina feta es presentaran públicament en la sessió Debat de debats que se celebrarà el pròxim 14 de desembre.

En la sessió Plenària també es va aprovar el Pla d’acció pel curs 2023-2024. Aquest pla inclou la previsió de les comissions de treball d’aquest curs, que es posaran en marxa en les properes setmanes.

Continuïtat dels projectes educatius

En aquest Plenari del CEMB el regidor Lluís Rabell va explicar que la voluntat del nou govern municipal és la de donar continuïtat als projectes d’Educació iniciats en l’anterior mandat, com el Transformem els Patis o el Protegim les Escoles.

També va ratificar la vigència de l’Acord de ciutat per l’Educació 2030. El model, aprovat pel CEMB després d’un procés participatiu amb més de 150 persones, planteja l’estratègia d’un model educatiu de la ciutat basat en la inclusió, l’equitat i la qualitat. 

Com a nou programa, es va presentar el Pla de climatització de les escoles, que té la voluntat de solucionar la climatització de les aules i avançar en la descarbonització dels centres.

Debat sobre la lluita per l’equitat i la inclusió educativa

En el sí del Plenari també es va aprofitar per presentar l’informe amb les dades de l’inici de curs, tant dels centres del Consorci d’Educació de Barcelona com dels de titularitat municipal, així com es va fer traspàs de l’estat actual del Pla de xoc contra la segregació.

Fruit d’aquestes presentacions es va obrir un debat entre la comunitat educativa sobre la necessitat de solucionar problemes estructurals i garantir les oportunitats educatives i la inclusió de tots els infants i joves a la ciutat de Barcelona.

Compartiu aquest contingut