Enfortim l'Economia Social Solidària 2022: Documentació

Convocatòria de subvencions 2022. Del 8 de març al 7 d’abril. Documentació per fer la sol·licitud.

..
24/02/2022 - 15:18 h - Ajuntament Ajuntament de Barcelona

Documentació necessària per presentar la sol·licitud de l’Enfortim l’ESS 2022. Convocatòria oberta del 8 de març al 7 d’abril.

  • Document bàsic 1: Instància de sol·licitud de subvenció. Conté una declaració responsable, la qual substitueix la presentació de documentació acreditativa d’aquesta declaració responsable en el moment de la sol·licitud. Cal presentar-lo conjuntament amb el document bàsic 2 i 3.
  • Document bàsic 2: Formulari descriptiu de projecte. Cal presentar-lo conjuntament amb el document bàsic 1 i 3.
    • Els formularis són específics per cadascuna de les 7 modalitats. Els trobeu en aquesta pàgina en versió lliure i privativa.
  • Document bàsic 3: Formulari de pressupost. Cal presentar-lo conjuntament amb el document bàsic 1 i 2.
  • Declaració de transparència: quan escaigui.
  • Document de titularitat del compte per a transferència bancària: és obligatori per a poder valorar-ho, en el cas d’aquelles organitzacions que disposin de compte amb organitzacions de les finances ètiques i/o cooperatives, donat que és un criteri de valoració d’aquesta convocatòria específica, caldrà que, obligatòriament per a poder ser valorat, es presenti el full de “Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments a creditors” amb la diligència de conformitat de l’organització de crèdit i signat i segellat per la persona representant legal de la mateixa organització o persona acreditada pel cas de les persones físiques que es presenten, per tal que aquest sigui vàlid per la seva valoració. Si no es presenta o el que es presenta no està segellat i/o signat, no serà valorable. Només es demanarà amb posterioritat a la resolució provisional, el full de sol·licitud de transferència bancària, en el moment del pagament de la subvenció concedida, si escau. En tot cas el procediment pel pagament de les subvencions, d’aplicació des del 22 d’abril de 2021, és:
  1. Persones jurídiques: amb caràcter obligatori mitjançant aquest enllaç.
  2. Persones físiques: amb caràcter preferent mitjançant aquest enllaç.

Excepcionalment per les persones físiques serà acceptada la presentació per registre en suport paper, prèvia sol·licitud del model que Tresoreria verificarà amb l’organització bancària. Desaconsellem la presentació en suport paper per aquelles organitzacions de banca en línia davant la impossibilitat de verificar les dades.

  • Document d’acord de col·laboració obligatori en cas d’agrupacions de persones jurídiques: Les agrupacions de persones jurídiques descrites a l’apartat 1.1.b d’aquesta convocatòria, hauran d’aportar obligatòriament per a sol•licitar la subvenció, l’acord de col•laboració signat segons el formulari que es facilita per agrupacions de persones jurídiques. En aquest casos, els acords hauran d’estar signats per cadascuna de les persones representants legals per poder ser valorats i  hauran d’indicar  la participació i aportació, si escau, de cada part de l’agrupació per a l’execució del projecte a subvencionar i l’import de la subvenció a aplicar per a cadascuna de les sòcies. S’haurà de fer menció explícita del grau de complementarietat entre les organitzacions per a la constitució de l’agrupació. Les organitzacions participants de l’acord de col·laboració són també beneficiàries i han de signar un document similar a la declaració responsable de l’organització sol·licitant, per autoritzar la consulta a les dades referents a TGSS, AEAT, IMH i justificacions anteriors, entre altres possibles encara que la presenti una organització liderant el projecte a subvencionar.

Els models d’aquests documents obligatoris estaran disponibles, dins l’any i convocatòria específica en aquest enllaç. En cas de necessitar els formularis en programari no lliure, poden demanar-los en el següent enllaç.

Les sol·licituds que no incloguin el document bàsic 1, document bàsic 2 i document bàsic 3 i quan escaigui per la modalitat, el document de l’acord de col·laboració en cas d’agrupacions de persones jurídiques, degudament complimentats i signats, abans de la finalització del termini establert a la convocatòria, quedaran directament excloses. Els documents bàsics 1, 2 i 3 i el document d’acord de col·laboració d’agrupacions, així com la sol·licitud de transferència bancària per a pagaments a creditors vàlids a efectes de valoració, seran els que estiguin en disposició de l’administració abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

En cas de resultar beneficiari/ària, es requerirà la presentació de la documentació acreditativa ja referenciada en la declaració responsable, sempre que no consti en els registres de l’Ajuntament o de les seves organitzacions municipals.

Cada sol·licitud presentada correspondrà a un sol projecte a subvencionar, assenyalant un únic codi de modalitat (àmbit temàtic i modalitat) al que es vulgui concórrer. El “nom del projecte” a subvencionar identifica el conjunt d’accions per les quals es demana la subvenció.

El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria per part de l’Administració, al correu electrònic que necessàriament ha d’indicar el/la sol·licitant, així com qualsevol canvi posterior en aquesta adreça de correu electrònic per tal de facilitar les comunicacions per part de l’Administració, respecte al projecte que s’executarà en el marc d’aquesta convocatòria específica de subvencions.

Igualment, la presentació de la sol·licitud pot implicar la inscripció de l’Organització al Fitxer General d’Organitzacions Ciutadanes. Conforme a la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, les dades personals seran incorporades al fitxer titularitat de l’Ajuntament de Barcelona, amb la finalitat de gestionar aquestes subvencions. Els drets d’accés, rectificació i cancel·lació s’exerciran mitjançant comunicació escrita presentada en un registre municipal i adreçada a Plaça Sant Jaume, 1, 08002 Barcelona, indicant clarament en el títol “Tutela de drets LOPD” això, com el dret que es desitja exercitar.