‘Ampliar els afectes. El cinema de Sumiko Haneda’
Cine. El ciclo propone un itinerario cronológico por sus obras más reconocidas que son, mayoritariamente, todavía inéditas en nuestro país.
Pionera del cine de no ficción japonés, Sumiko Haneda (Dalian, 1926) es una de las pocas mujeres cineastas que ha conseguido hacerse un hueco en un mundo de hombres durante la posguerra, cuando entra a formar parte de los estudios Iwanami, productora de filmes educativos y eje de los mejores documentalistas nipones.
En 1976, con Usuzumi no sakura, la cineasta se independiza para producir sus propias películas. A lo largo de los más de sesenta años en activo, y con una obra filmada que comprende más de cien títulos, Haneda trata temas tan diversos como la preservación de la naturaleza, las artes tradicionales, la desintegración del Japón rural, el envejecimiento de la sociedad o la celebración del trabajo y la creatividad de las mujeres.
Horarios
Días | Horas | Preus | ||
---|---|---|---|---|
Consulteu dies a l'enllaç de la progrmació. |
Consulteu l'horari a l'enllaç de la programació. |
Entrada general de: 4 €
Entrada reduïda: 3 € - Estudiants - Persones a l'atur - Persones jubilades - Família nombrosa - Família monoparental - Carnet joveo de l'European Youth Card - Carnet Xarxa Biblioteques - Persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial grau 33% Filmo 10: 20 € (10 sessions, no nominal) |
Pionera del cinema de no-ficció japonès, Sumiko Haneda (Dalian, 1926) és una de les poques dones cineastes que ha aconseguit fer-se un lloc en un món d'homes durant la postguerra, quan entra a formar part dels estudis Iwanami, productora de films educatius i pal de paller dels millors documentalistes nipons.
L'any 1976, amb Usuzumi no sakura, la cineasta s'independitza per produir les seves pròpies pel·lícules. Al llarg dels més de seixanta anys en actiu, i amb una obra filmada que comprèn més de cent títols, Haneda tracta temes tan diversos com la preservació de la natura, les arts tradicionals, la desintegració del Japó rural, l'envelliment de la societat o la celebració del treball i la creativitat de les dones.
Amb l'atenció com a principal motor, la seva obra filma sempre amb la mateixa passió, curiositat i ètica dels afectes: "Em deixo guiar per les emocions. M'apropo als temes que m'interessen amb la mateixa cura, siguin objectes o éssers vius. Tot és important. L'interès principal és trobar l'ànima en allò que filmo."
Fent-se ressò de l'estudi i el reconeixement creixent envers l'obra de Haneda, el cicle proposa un itinerari cronològic per les seves obres més reconegudes que són, majoritàriament, encara inèdites al nostre país.
Consulteu programació en aquest enllaç.
Filmoteca de Catalunya
- Dirección:
- Plaça de Salvador Seguí, 1*9
- Districto:
- Ciutat Vella
- Barrio:
- el Raval
- Ciudad:
- Barcelona