A l’escola bressol Diagonal Mar es facilita que cada nen i nena es pugui desenvolupar d’acord a les seves característiques personals, tot promovent les seves habilitats de relació, exploració i joc,.
L’ambient educatiu i l’organització concreta dels espais i materials reflecteix la concepció sobre l’educació de l’infant. L’espai i el temps comparteixen i orienten l’infant i els seus familiars en les seqüencies d’activitat , la seva planificació acurada es converteix en l’eix de la vida en el centre.
L’ ambient es dissenya perquè faciliti i promogui les relacions entre iguals, així com relacions entre famílies i educadors de l’escola, per compartir moments, dubtes i mirades.
L’equip educatiu planifica els espais i els materials per promoure la proposta autònoma dels infants a les seves necessitats fisiològiques i psicològiques. La planificació, organització temporal, la distribució dels espais interiors i exteriors, i dels materials en general, compten amb unes característiques especifiques que afavoreixin l’autonomia, les relacions, la intimitat, l’activitat i la seguretat dels infants.