blog de Trencadís

Sol·licituds de preinscripció presentades a l’escola, curs 2024-2025.

Lllistat i puntuació definitiva.
 

Finalitzat el procés de preinscripció a les escoles bressol municipals per al curs 2024-2025 i una vegada resoltes les reclamacions al centre, es pot consultar, des d'avui 4 de juny, el llistat de les sol·licituds presentades a l'escola amb la puntuació definitiva a l’apartat “Documents d’interès”, d’aquest mateix espai web.

 

 

Proper calendari

 

Català

PORTES OBERTES CURS 2024/2025

Benvolgudes famílies,

El proper dimecres 2 de maig del 2024, us obrim les nostres portes amb la intenció que ens pugueu conèixer una mica més de prop la nostra escola i el seu projecte.
No caldrà demanar hora.
Les portes obertes consistiran en:
Arribada: 17:30h
- Benvinguda a la Sala Trencadís per part de tot l'equip. 
- Breu explicació del procés de preinscripció i els trets d'identitat del projecte.
- Lliure circulació per els espais de l'escola. 
Finalització: 19h

Català

RECURS PER FAMÍLIES: LA PETITA BIBLIOTECA

RECURSOS PER FAMÍLIES: LA PETITA BIBLIOTECA

 

Aquest curs 2021/2022 hem iniciat un petit projecte. L’objectiu d’aquest, és acompanyar i ampliar els recursos pedagògics i de criança a les famílies de l’escola.

“La petita biblioteca” és un recurs pels adults, on podeu agafar un llibre de préstec.

Alguns dels títols que tenim a la vostra disponibilitat  són....

(i amb previsió d’anar ampliant):

1. S. Kilass. “L’art de posar límits”.

2. E. Pickler. “Moverse en libertad”

Català

PANERA DELS TRESORS

LA PANERA DELS TRESORS
La panera dels tresors és una proposta de joc adreçada, generalment, als infants de 6 a 12 mesos. És un material sensorial que té com a finalitat estimular els cinc sentits de l’infant: el tacte, el gust, l'olfacte, l'oïda i la vista i incitar al moviment del cos.  A partir dels cinc sentits, aprèn diferents atributs dels objectes, com ara el pes, la temperatura, la forma, el color, l’olor, el so, entre d’altres. També li permet desenvolupar la capacitat de coordinar ull, mà i boca. 

Català

TRANSFORMACIÓ DE L'ESPAI EXTERIOR

 
El claustre de l'escola estem realitzant una formació que ens permetrà profunditzar més en l'espai exterior de l'escola.
Un espai també educatiu, ple de possibilitats. I preparat per ser més verd i connectar-nos més amb els sentits i la natura.
Aquesta formació està sostinguda amb la mirada de la pedagogia de Maria Montessori, Rebeca Wilt, entre d'altres.

Ens centrarem en la intel·ligència naturista i cinestèsica i el paper de l'adult com a acompanyant dins de les possibilitats que ens presenta l'espai exterior i la naturalesa que ens envolta.

Català

ESPAIS DE L'ESCOLA

ESPAIS DE L'ESCOLA

La infraestructura de l’escola té una superfície total de 902,18 m2. L’edifici té una forma allargada. Dividida en dues línies paral·leles. Una línia dedicada a les 5 estances i els espais de servei (menjador, sala de mestres, Sala d’usos múltiples, lavabo per les famílies, despatx de direcció i vestidor per els treballadors i les treballadores. I l’altre línia, formada per l’espai obert que és el pati, la sala dels cotxets i per la sala UBAI (Unitat bàsica d’atenció a la Infància), o com nosaltres l’anomenem , la sala dels colors.

Català

ESPAI VERD A L'ESCOLA

Des de l'escola, hem creat amb l'ajuda de les famílies un espai ple de flors I plantes, on nens i nenes s'han implicat des del primer moment. Fent-los protagonistes d'allò que els adults els hi volem mostrar. 
Les han plantat, les reguen, les observen, en conclusió,  s'apropen a la natura amb cura i respecte.
Convidar als nens i nenes a que es relacionin bé amb la natura i descobrir com és de maca els farà respectar-la encara més. Allò que estimen és allò que hem de cuidar. 

Català

PROPOSTES D'EXPERIMENTACIÓ

Els infants aprenen bàsicament a través de l’experimentació i dels sentits. Només cal donar un espai, un temps i uns materials per a fer-ho.
En aquest espai s'intenta crear un ambient calmat, de percepció conscient i amb materials que ofereixin diversos estímuls sensorials i que siguin font de plaer sensorial i descobriment, deixant de banda un accés d'estímuls o hiperestimulació.
Busquem en la mida del possible tenir elements naturals. I vetllem per oferir material inespecífic que dona una multiplicitat de joc sense fi.

Català

Pàgines

Compartiu aquest contingut