La curiositat per descobrir i aprendre apareix des del naixement. De ben petits els infants manipulen per poder conèixer com és l’entorn que els envolta. Aquestes accions els permeten comparar qualitats, observar les mesures i quantitats en les que es presenten, mirar el comportament dels objectes en moviment i també la seva situació en l’espai. Així és com aprenen els nens i nenes en els seus primers anys de vida, són els jocs espontanis els que els ajuden a descobrir i aprendre tot iniciant-se en l’adquisició de conceptes lògico-matemàtics.
El coneixement matemàtic permet començar a comprendre l’estructura del món i estructurar el pensament dels infants, així com també augmentar la seva capacitat per raonar i interpretar el món que ens envolta. La vida quotidiana és plena d’oportunitats que a partir de la pròpia experiència i de forma espontània ens apropen a la descoberta matemàtica: quan explorem les qualitats dels objectes, quan classifiquem, quan fem ordenacions, seriacions, quan mesurem o quan enumerem.
A la nostra escola oferim als infants diferents tipus de material inespecífic, és a dir, sense un objectiu predeterminat (tubs de cartró, anelles de fusta, contenidors de metall, cadenes, cintes, pinces, taps de suro, etc...) per a que a través de la manipulació y la combinació d’elements vagin fent les seves pròpies descobertes.
Les safates d'experimentació també són un recurs que permet als infants crear hipòtesis a partir de la manipulació de materials inespecífics i naturals (farina, sorra, pasta, gelatina, pells seques de taronja, etc...). Aquestes hipòtesis les corroboren o no, mitjançant l'assaig-error tot combinant elements, comparant, agrupant....