Quan el nombre de sol·licituds és superior a l’oferta de places, s’apliquen els criteris de prioritat següents:
1. Tindran prioritat les sol·licituds d’alumnes empadronats a la ciutat de Barcelona.
2. En els programes de llarga durada (excloent els tallers), la meitat de les places ofertes per a infants de 4, 5, 6 i 7 anys (nascuts el 2021, 2020, 2019 i 2018), i en el cas de nombre senar, a la meitat més 1, es reservaran per a:
- - Germans d’alumnes ja matriculats a l’escola per a la qual es sol·licita plaça, en programes de llarga durada (no en tallers).
- - Fills de pare, mare o tutor legal que treballi a l’escola de música en el moment de la preinscripció, sempre que es pugui acreditar l’empadronament a la ciutat de Barcelona.
Aquesta reserva de places serà vigent fins al dia en què finalitzi el termini de reclamacions a les relacions baremades.
Si el nombre de peticions supera el nombre de places disponibles, s’aplicarà el procediment de sorteig descrit a l’apartat 7.3 d’aquesta resolució.
3. En la preinscripció a programes de llarga durada, tindran prioritat les sol·licituds en què la persona sol·licitant sigui beneficiària de la prestació econòmica de la renda garantida de ciutadania o equivalent. Aquest criteri s’aplicarà als programes de llarga durada per a infants de 4 a 7 anys i caldrà indicar-ho en la sol·licitud de preinscripció, així com presentar la documentació acreditativa.
4. Per al curs 2025-2026 es reservarà una plaça per a alumnat amb necessitats educatives especials en els cursos dels programes de llarga durada següents:
- - Infants de 4 anys a les escoles Can Fargues, Can Ponsic i Nou Barris.
- - Infants de 5 anys a les escoles Eixample i Sant Andreu.
Per accedir a aquesta reserva, caldrà acreditar una discapacitat de l’infant igual o superior al 33%. Aquesta reserva quedarà reflectida en el quadre de l’oferta de places de cada centre.
Si el nombre de peticions supera el nombre de places disponibles, s’aplicarà el procediment de sorteig descrit a l’apartat 7.3 d’aquesta resolució.
Les reserves de plaça seran vigents fins al dia en què finalitzi el termini de reclamacions a les relacions baremades.
5. A partir dels 8 anys (nascuts el 2017), i quan així ho indiqui l’oferta, els infants hauran de realitzar un exercici musical. L’objectiu és conèixer les seves aptituds artístiques per tal d’assignar-los al grup col·lectiu més adequat.
L’exercici pot incloure alguna de les activitats següents:
- - Cantar una cançó coneguda.
- - Moure’s seguint una pulsació.
- - Tocar una peça coneguda (amb partitura o de memòria), amb l’instrument pel qual es sol·licita l’admissió, si en té coneixement, o amb un altre instrument, encara que sigui diferent del que s’ha especificat en la preinscripció.
6. Quan l’oferta de places requereixi coneixements previs d’instrument, es realitzarà un exercici que podrà incloure alguna de les activitats següents:
- - Tocar una peça coneguda (amb partitura o de memòria) amb l’instrument pel qual es sol·licita l’admissió.
- - Llegir una partitura o fragment a vista, que se li facilitarà en aquell moment, i/o resoldre altres qüestions relacionades amb el llenguatge musical.
Aquest exercici es podrà fer immediatament després del primer o, en cas d’admissió, l’alumne podrà ser convocat de nou per assignar-lo al grup col·lectiu més adequat.
7. Els exercicis es realitzaran davant de dos professors o professores de l’escola, que en faran la valoració.
La puntuació de l’exercici serà entre 0 i 10 punts, i les sol·licituds s’ordenaran segons la puntuació obtinguda. Les places es distribuiran segons aquest ordre, mentre que la resta de sol·licitants conformaran la llista d’espera per a la cobertura de vacants durant el curs escolar 2025-2026.
Si la plaça sol·licitada requereix un nivell de coneixements superior al de l’alumne, es podrà proposar que formi part d’una llista d’espera més adequada al seu nivell i destresa.