Itineraris de llarg recorregut

Entenem l'aprenentatge de la música com quelcom global que només es pot aprendre a través de la pròpia experiència de tocar, cantar, ballar o escoltar.

Els objectius generals de l’aprenentatge seran:

  • Fer ús de la música com a eina i mitjà per potenciar les capacitats que tota persona té però que cal posar amb pràctica per tal que creixin i es desenvolupin.
  • Prendre consciència de la riquesa que aporta el fet de fer música de conjunt, ja sigui cantant o tocant instruments, de com enriqueix les possibilitats d'expressió i comunicació.
  • Adquirir la disciplina personal necessària per vèncer dificultats de qualsevol tipus (vocals, motrius, de concentració, d'acceptació de la diversitat...), a l'hora de fer música, individualment o en conjunt.
  • Valorar i contribuir al silenci que cal per fer i escoltar música.
  • Descobrir i compartir vivències a través de fer i escoltar música.
  • Tenir una actitud corporal i mental activa i desperta a l'hora de cantar, tocar, ballar o escoltar música.
  • Valorar la importància de cantar i fer-ho el més acuradament possible.
  • Valorar el rigor i la coherència interpretativa i estètica a l'hora de fer música i de triar-ne per escoltar.
  • Respectar qualsevol música i buscar un criteri propi a l'hora de valorar-ne d'honestedat i autenticitat.

 

PRIMER CICLE

3 anys Sensibilització musical
1 sessió setmanal d'una hora
 
4 anys Sensibilització musical
1 sessió setmanal d'una hora
 
5 anys Sensibilització musical
1 sessió setmanal d'una hora
Cant coral
1/2 hora el mateix dia
6 anys Sensibilització musical
1 sessió setmanal d'una hora
Cant coral
1/2 hora el mateix dia

 

SEGON CICLE

7-8 anys Llenguatge musical
1h/setmana una sessió
Cant coral
1/2 hora el mateix dia
Tallers d'instrument en petits grups
1/2 hora el mateix dia
   
8-9 anys Sensibilització musical
1h/setmana una sessió
Cant coral
1/2 hora el mateix dia
Flauta dolça en petits grups
1/2 hora el mateix dia
Piano Orff
1/2 hora el mateix dia
Instrument
2 alumnes 1/2 hora o 3 alumnes 1 hora

 

TERCER CICLE

9-10 anys Llenguatge musical
1h/setmana
Cant coral
1/2 hora el mateix dia
Flauta dolça en petits grups
1/2 hora el mateix dia
Piano Orff
1/2 hora el mateix dia
Instrument
1/2 hora individual i/o 1/2 hora col·lectiva
Orquestra
1 hora
10-11 anys Llenguatge musical
1h/setmana
Cant coral
1/2 hora el mateix dia
Flauta dolça en petits grups
1/2 hora el mateix dia
  Instrument
1/2 hora individual i/o 1/2 hora col·lectiva
Orquestra
1 hora
11-12 anys Llenguatge musical
1h/setmana
  Flauta dolça en petits grups
1/2 hora el mateix dia
  Instrument
1/2 hora individual i/o 1/2 hora col·lectiva
Orquestra
1 hora

 

QUART CICLE

Llenguatge musical
1h/setmana
Flauta dolça
0,5 h/setmana o 0,75 h/setmana
Conjunt Orff
0,5 o 1 h/setmana
Música de Cambra
0,5 o 1 h/setmana
Instrument
0,5 o 0,75 h/setmana individual i 0,5 h/setmana col·lectiva
Orquestra
1 o 1,25 h/setmana

 

A partir d’aquest moment l’oferta es diversifica per adaptar-se millor a les necessitats de cada alumne.

Agrupacions:

  • Cors
  • Orquestres
  • Música de Cambra

Instruments

  • Piano
  • Flauta de bec
  • Flauta travessera
  • Oboè
  • Clarinet
  • Violí
  • Viola
  • Violoncel
  • Viola de gamba
  • Acordió diatònic
  • Flabiol i tamborí
  • Tarota

Consells generals i específics per a l'estudi dels instruments

Compartiu aquest contingut