The Food Fill, imatges per llepar-se’n els dits

dijous, 28. abril 2022 - 14:24

LA CLOTA COTREBALL. Projecte de fotografia gastronòmica i de producte. La seva impulsora, Uzomaka Onyejiaka, capta els colors, els sabors, les olors i l’essència de plats, aliments i begudes per a empreses i marques que volen promoure un estil de vida saludable.

Projecte de fotografia gastronòmica i de producte. La seva impulsora, Uzomaka Onyejiaka, capta els colors, els sabors, les olors i l’essència de plats, aliments i begudes per a empreses i marques que volen promoure un estil de vida saludable.

 

La Uzo és originària de Dallas (Texas, EEUU). Es trasllada a Barcelona l’any 2015 i treballa com a comercial de software. Al març de 2020, la pandèmia la deixa a l’atur i el temps de la quarantena l’ajuda a reflexionar sobre quin camí vol seguir a partir d’aleshores; un camí que anirà lligat amb les seves grans passions: la gastronomia, l’art i la fotografia.

Al setembre de 2020, posa en marxa el seu propi projecte emprenedor; el punt de partida n’és la publicació de la web The Food Fill i l’obertura d’un nou perfil a l’Instagram. Treballa incansablement per fer-se un nom dins del sector com a fotògrafa professional, generant imatges per a restaurants locals, marques d’alimentació i de productes artesanals, aliant-se amb bloggers gastronòmics i  participant en publicacions com Thrive Magazine (la revista de cuina vegana número 1 als EEUU), amb el propòsit d’impulsar projectes de clients amb uns valors propers als seus.

No ha estat fàcil, però amb escassos 30 anys, la Uzo ha sigut capaç de crear la seva pròpia marca des de zero, incorporant els aspectes que més la motiven i millor la defineixen i desenvolupant la seva part més creativa. Conscient de què la vida és fràgil, curta i que una bona part la passem treballant, volia seguir una trajectòria que li permetés treballar en allò que li agradés i de moment sembla que ho està aconseguint.

La Uzo arriba a La Clota Cotreball al febrer de 2021. Per a ella representa una oportunitat per formar part d’una comunitat única, amb companys i companyes que l’encoratgen a millorar i a continuar endavant i amb projectes amb els quals col·laborar i créixer.

Els retorns socials li han permès conèixer el territori, la cultura catalana i a millorar la seva tècnica. Una de les seves primeres activitats de retorn social va ser una xerrada motivadora en presència d’alumnes de l’Institut de la Vall d’Hebron en què els va explicar la seva pròpia experiència emprenedora.

Més endavant, s’encarregaria de la realització de la Campanya de Sant Jordi de La Clota Cotreball  (tot un repte per algú que encara no s’havia estrenat gravant vídeos); editaria el vídeo que els i les seves companyes del Cotreball van gravar per rebutjar la violència de gènere (Campanya del 25N); i col·laboraria amb el projecte Radars i el Mercat Municipal del Carmel per a reportatges de vídeo y fotografia.

A part de les col·laboracions amb els i les fotògrafes de La Clota Cotreball, a la Uzo li agradaria conèixer fotògrafs d’èxit establerts a Barcelona per aprendre d’ells.

El seu objectiu a mig i curt termini és treballar amb agències de publicitat desenvolupant campanyes de fotografia per a marques mitjanes i ampliar el seu ventall de clients habituals que requereixin dels seus serveis més sovint.