The Royall Consort és una col·lecció de suites de danses instrumentals en quatre parts, composta cap al 1630 per William Lawes per a violes o violins. Va ser interpretat, probablement, com a Taffelmusik (música de taula) per als Lutes, Viols and Voices, la música privada del rei Carles I d’Anglaterra.
El programa inclou, també, obres de música anglesa de la primera meitat del segle XVII, l’edat daurada de la viola de gamba a Anglaterra, que denoten l’entusiasme per la pràctica del consort, música polifònica interpretada per instruments de la mateixa família, sigui a la cort o a l’entorn domèstic. Després, recorrerem Europa (Itàlia, Alemanya, Espanya i França) amb obres també del segle XVII que, tot i mantenir encara l’herència del Renaixement, s’obren cap al Barroc.
Programa
Música anglesa del regnat de Carles I per a consort de violes de gamba i gira per Europa
Anglaterra:
Richard Mico (1590-1661): Fantasia n° 16 en sol ; Fantasia n° 19 en do a 4 violes
Michael East (c1580-1648): Trip it lightly ; Love is a Toy a 3 violes
William Lawes (1602-1645): The Royall Consort, Set n° 6, London, 1635: Aire ; Corant ; Morriss
Alemanya:
Samuel Scheidt (1587-1654): Ludi Musici prima Pars, Hamburg, 1621: Paduana dolorosa a 4 ; Galliard
Italia:
Costanzo Antegnati (1549-1624): Canzon a 4 “La Battera”, Venècia, 1608
Marco Antonio Ferro (c1600-1662): Sonate 10 à 4 Viole, Venècia, 1649
França:
Étienne Moulinié (1599-1676): Première Fantaisie à quatre pour les Violes, Paris 1639
Espanya:
Joan Cabanilles (1644-1712): Tiento de Falsas primer tono a quatre veus
Antoni Martín i Coll (1660-1734): Danza del Hacha
Intèrprets
The Royall Consort
Alumnes del Departament de Música Antiga de l’ESMUC
-Irimia Menchero Santín; Emmanuel Balssa, Feliu Llobet Caixach, Emma Renventós Asián, violes da gamba
-Tomoko Matsuoka, clave
Emmanuel Balssa, direcció
Col·labora:
Escola Superior de Música de Catalunya
Patrocina: