Des del 2017, el Districte de Nou Barris ofereix a les entitats el servei d’assessorament i suport per als tràmits digitals, batejat amb el nom “Nou Barris Digital”.
L’aparició l’any 2015 de la nova llei de procediment administratiu, que estableix com a obligatòria l’adaptació progressiva de les entitats a un format telemàtic en les seves relacions amb les administracions, va fer que es decidís d’oferir aquest suport extraordinari i pioner pensant en les necessitats de les entitats del districte, un dels més afectats per l’anomenada “bretxa digital”. Ara, tres anys més tard, les entitats de Nou Barris són capdavanteres en la tramitació de subvencions en format telemàtic.
“Nou Barris Digital” és un projecte viu que s’actualitza permanentment i que treballa de la mà de les entitats per fer un seguiment de l’evolució de la digitalització del teixit associatiu del districte. Aquesta tasca d’observatori de la implantació del seguiment telemàtic permet crear nous continguts i actualitzar els materials didàctics de manera continuada.
En aquesta línia, es presenta ara el primer exemplar d’una col·lecció de còmics didàctics amb què, a través d’entranyables personatges que viuen a Nou Barris, es vol contribuir a fer els tràmits més fàcils i entenedors. Com a complement a les explicacions dels còmics, trobareu els manuals “pas a pas”, més desenvolupats, al destacat “Nou Barris Digital” d’aquest mateix web.
Algunes dades
Durant els tres anys de funcionament, Nou Barris Digital ha dut a terme 27 sessions informatives i ha fet prop de 200 acompanyaments per tal de difondre els conceptes bàsics del canvi.
En aquest nou curs, entre els mesos de novembre del 2020 i febrer del 2021, unes 70 persones, representants d’unes 50 entitats, van participar en quatre sessions informatives sobre justificació telemàtica i 73 entitats van prendre part en la sessió informativa sobre la convocatòria general de subvencions 2021. En aquest període es van atendre més de 70 consultes diferents relacionades amb temes que preocupen al teixit associatiu. També es van treballar qüestions relatives a canvis de junta, certificats de dades registrals, obtenció d’altres tipus d’identificació digital, obtenció o renovació del certificat de Representant Legal de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT), presentació de sol·licituds de subvenció i de justificacions, demandes de correcció d’esmenes, i altres tràmits i procediments.