Els mercats de Nou Barris celebren Nadal amb la ciutadania

Aquest desembre, els mercats de Barcelona es tornen a convertir en un dels grans escenaris del Nadal a la ciutat. Parades decorades, ambient festiu i un ampli programa d’activitats omplen els diferents equipaments municipals, que es preparen per rebre veïnat i visitants amb propostes pensades per a totes les edats.

..
19/12/2025 - 08:33 h - Nadal 2025

Tallers creatius, visites de personatges nadalencs, música en directe i iniciatives solidàries conviuen aquests dies entre els passadissos dels mercats, reforçant-ne la funció social i el paper com a punt de trobada dels barris. Una agenda diversa i plena d’il·lusió que consolida els mercats com un espai viu, proper i imprescindible per viure l’esperit nadalenc a Barcelona.

Des de l’Institut Municipal de Mercats s’impulsaran diferents actuacions musicals i espectacles familiars. Totes les activitats són gratuïtes i tindran lloc d’11 a 13 hores. A Nou Barris, el dia 19 de desembre Boozan Dukes actuarà a Canyelles. I el 20 de desembre la Trinitat acollirà l’actuació de Gots de Tuba i Ciutat Meridiana l’activitat infantil De l’hort al plat!.

En paral·lel, aquestes són les propostes dels mercats de Canyelles, Ciutat Meridiana i la Guineueta:

Mercat de Canyelles

El dia 20 de desembre, a partir de les 11 hores i de la mà del Districte, tindrà lloc un taller per vestir una taula de Nadal, una activitat creativa i conscient per preparar el Nadal d’una manera respectuosa i càlida. Amb elements naturals cada participant crearà pas a pas un centre de taula d’advent decoratiu i sostenible pensat per acollir els àpats compartits amb família i amics. A més d’estètica, aquest taller trans­met un missatge profund: celebrar les festes des del foment del consum res­ponsable i la decoració sostenible així com el respecte pels cicles naturals i de l’entorn. Adreçat a públic familiar, adult i intergeneracional (a partir de sis anys).

El dia 22 de desembre, a partir de les 10 de matí, hi haurà venda solidària de Troncs de Nadal de xocolata, organitzada per l’associació de malalties rares i pal·liatives. I el 23 de desembre, d’11 a 13.30 hores, el mercat acollirà una festa de Nadal amb l’espectacle del grup Atrezzo, el sorteig de cinc carros sorpresa (dos amb vals de 100 €, dos amb experiències i un amb una espatlla ibèrica i vi) i un amb productes Caprabo. 

Mercat de Ciutat Meridiana

Fins al 2 de gener de 2026, els clients del mercat podran participar en el sorteig de cinc vals per valor de 100 €. Per participar-hi només cal dipositar el tiquet de compra a la bústia habilitada del mercat.

El dissabte 20 de desembre, a les 11 hores, se celebrarà una classe magistral de ball seguida d’un bingo on se sortejarà una cistella amb productes del mercat.

El dissabte 3 de gener, a partir de les 10 hores, els més petits podran entregar la carta de Reis al patge reial i gaudir d’una xocolata calenta amb melindros.

Mercat de la Guineueta

El 20 de desembre, el mercat de la Guineueta sortejarà 5.000 € en vals de compra repartits en 50 premis de 100 € per gastar en qualsevol parada del mercat. El sorteig començarà a les 12 hores a la Sala Polivalent. 

A més, de 10 a 12 hores, els nens i nenes podran entregar la carta al Pare Noel, fer-s’hi una foto i gaudir d’una escenografia nadalenca amb bústia màgica i decoració temàtica. L’activitat tindrà lloc, també, a la Sala Polivalent del mercat. 

Finalment, el dimarts 23 de desembre, de 10 a 12 hores, es farà un taller de galetes de Nadal i torrons gratuït per a tota la clientela. L’activitat anirà a càrrec de dolce witte by Júlia i, en reservar plaça, els participants rebran el dossier amb totes les receptes. Inscripcions per telèfon al 933 50 47 34 o a qualsevol parada del mercat.

Horaris de Nadal dels mercats de Nou Barris

A continuació podeu consultar els horaris d’obertura específics dels mercats de Nou Barris:

  • Canyelles: El dimarts 23 de desembre estendrà l’horari de 7.30 a 19.30 hores i la resta de dies l’equipament farà l’horari habitual. Els dies festius romandrà tancat
  • Ciutat Meridiana: El dimarts 23 de desembre obrirà de 8 a 20 hores, el dia 24 de 8 a 18 hores i el dia 5 de gener obrirà en horari de matí
  • Guineueta: El dimecres 24 desembre el mercat obrirà de 8 a 16 hores, el dia 30 de desembre obrirà fins a les 20 hores i el dia 31 de desembre fins a les 16 hores. El dia 5 de gener romandrà obert fins a les 14 hores
  • Mercè: El dia 22 de desembre obrirà de 8 a 14 hores, el dia 23 de desembre fins a les 20 hores i els dies 24 i 31 de desembre fins a les 15 hores 
  • Trinitat: obrirà cada dia de vigília a la tarda ja que hi ha un supermercat Consum