Tramitació del nou Reglament del Consell Municipal de Benestar Social de Barcelona
L’elaboració i aprovació d’un nou reglament per a aquest Consell ve motivada, d’una banda, per la necessitat d’adaptar la normativa interna d’aquest òrgan al nou Reglament de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Barcelona (que obliga tots els òrgans de participació de la ciutat a fer-ho), i que es va acordar el treball coordinat dels diferents consells sectorials de ciutat per adaptar tots els seus reglaments.
D’altra banda, la renovació del reglament suposa també, com s’indica en el preàmbul d'aquest, una oportunitat per ajustar-lo a les realitats canviants, evitant-ne l’obsolescència, i per incorporar-hi millores per una major obertura, inclusió i representativitat dels diferents eixos de diversitat.
El nou reglament pretén reforçar el Consell i el seu paper, i dotar-lo d’una major pluralitat i diversitat en la seva composició.
Consulta pública prèvia
D'acord amb el que estableix l'article 133.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es va dur una consulta pública, amb caràcter previ a l'elaboració del projecte normatiu, per recollir l'opinió de les persones i organitzacions més representatives potencialment afectades per la norma futura.
La ciutadania i les organitzacions que ho van considerar oportú van poder remetre les seves opinions sobre els aspectes plantejats al document informatiu que s'inclou, entre el 6 de juny i el 7 de juliol de 2025.