En aquest àmbit es recullen les qüestions relacionades amb la participació que cal destacar des del Portal de la Transparència, així com la informació sobre els serveis que ofereix l’Ajuntament a la ciutadania i els canals d’atenció ciutadana.
Últims continguts, publicats / destacats
Participació ciutadana
Per tal de facilitar la participació ciutadana, l’Ajuntament posa a disposició de la ciutadania tot un seguit d’òrgans i espais de participació estables, i també es posen a disposició diferents mitjans de participació, com processos participatius, iniciatives ciutadanes i consultes ciutadanes. Aquestes eines de participació ciutadana pretenen afavorir la incidència, deliberació, coproducció i decisió de la ciutadania sobre els assumptes que l’afecten.
-
Espais de participació
Elaboració del Programa d’actuació municipal (PAM) 2020-2023
Entre el 3 de febrer i el 27 de març es du a terme un procés participatiu on es recolliran propostes, suggeriments i al·legacions de la ciutadania i les entitats per enriquir el document inicial aprovat per l’Ajuntament.
També es porta a terme un procés de pressupostos participatius per determinar els projectes d’inversió d’elecció ciutadana que s’incorporaran al Pla d’inversió municipal 2020-2023, dins dels 75 milions d’euros del pressupost municipal del mandat que s’han reservat perquè els veïns i les veïnes decideixin com volen invertir-los.
Participació en l'elaboració de normes
Enllaç a la llista d'ordenances i reglaments municipals que actualment es troben en procés d'elaboració. Es podran presentar aportacions i, si escau, formular al·legacions, en tots aquells en els quals no hagi finalitzat encara el període d'informació pública.
Protecció de dades
Enllaç a l'apartat de la Seu electrònica municipal on es publica la informació relacionada amb la privacitat i la protecció de dades personals a l’Ajuntament de Barcelona: registre d'activitats de tractament de les dades de caràcter personal, mitjans que tenen les persones per exercir els seus drets sobre les seves dades, i vies per formular reclamacions en cas que la persona interessada consideri que els seus drets no han estat atesos adientment.
Serveis i ajuts
Atès el volum de la cartera de serveis que l’Ajuntament ofereix a la ciutadania, es posa a disposició d’aquesta una guia de serveis i ajuts. L’objectiu és donar una visió completa de l'oferta existent i facilitar l’accés a la informació, remetent els usuaris directament al web del servei i ajut corresponent en cada cas.
Cartes de serveis
En aquest apartat podeu consultar les cartes de serveis de l’Ajuntament i de les seves entitats dependents (organismes autònoms, entitats públiques empresarials i societats mercantils). Per facilitar-ne la consulta, les cartes estan classificades per temàtica.
Com a annex a cadascuna de les cartes, es publica el seguiment dels indicadors i objectius de gestió de cada servei.
-
Cartes de serveis
-
Atenció Ciutadana
-
Cultura
-
Drets de la Ciutadania i Participació
-
Drets Socials
-
Economia i Consum
-
Fons Documentals
-
Guàrdia Urbana
-
Mercats
-
Mobilitat
-
Seguiment dels compromisos de servei
-
Cultura
-
Drets de la Ciutadania i Participació
-
Economia i Consum
-
Fons Documentals
-
Medi Ambient
-
Mercats
-
Mobilitat
-
Acords d'aprovació de les Cartes de serveis
Avaluacions dels serveis i les polítiques públiques
Des d'aquí podeu accedir a la informació generada per l'Ajuntament en tot allò que fa referència a l'avaluació dels serveis municipals i de la incidència de les polítiques públiques.
Per un costat es presenten els resultats de l'enquesta de serveis municipals, un estudi que s'està realitzant, amb periodicitat anual, des de l'any 2004, i on es recull la percepció de la ciutadania sobre la ciutat i el seu barri (grau de satisfacció, problemes i demandes, evolució, etc.) i la seva opinió sobre la gestió municipal. D'altra banda, s'enllaça a la col·lecció d'informes d'avaluació i seguiment de polítiques, plans, programes o serveis municipals, on podreu consultar i descarregar aquests informes.
-
Enquesta de serveis municipals
-
Enquestes d'anys anteriors
Canals de comunicació ciutadana
L’Ajuntament de Barcelona posa a l’abast de la ciutadania diversos canals de comunicació, generalistes i especialitzats, per mitjà dels quals es poden fer consultes, comunicar incidències o reclamacions, dur a terme tràmits o rebre informació sobre la ciutat.
Tràmits
Des de l’oficina virtual podeu consultar la informació sobre qualsevol tràmit o gestió que vulgueu fer amb l’administració. Hi trobareu tot el conjunt de tràmits que es poden fer amb l’Ajuntament, i, a títol informatiu, molts dels tràmits més habituals a la ciutat amb altres administracions. L’oficina virtual us dóna tota la informació necessària per fer el tràmit: en què consisteix, els requisits i la documentació necessària per fer-lo, on el podeu fer, etcètera. Per als tràmits municipals, també es facilita, si escau, l’accés a la versió en línia del tràmit, així com la descàrrega de la documentació per fer el tràmit de manera presencial.
Enquestes
Totes les enquestes fetes per l’Ajuntament de Barcelona i els organismes i societats municipals que en depenen estan registrades en el registre d’enquestes de l’Ajuntament. La consulta del registre d’enquestes és pública, oberta i immediata; per accedir als resultats de qualsevol de les enquestes que hi figuren, cal fer-ho a través de l’organisme promotor, que els facilitarà en el termini màxim de 10 dies. En el cas dels estudis que formen part del Pla d’estudis sociològics, se'n publiquen els resultats al web; formen part d’aquests estudis l’enquesta sobre els serveis municipals i el baròmetre de l’actualitat municipal.