En aquest àmbit es recull tota la documentació que marca o descriu objectius estratègics, línies d’actuació i mesures del Govern municipal.
Últims continguts, publicats / destacats
Plans i programes
Línies d’actuació municipals corresponents al mandat (Programa d'actuació municipal i programes d'actuació de districte) o bé d’abast temporal fixat en el mateix pla (plans sectorials o de districte).
-
Elaboració del Programa d'actuació municipal (PAM) 2020-2023
És l’instrument de planificació de l’activitat municipal de cada mandat. Té naturalesa de pla director, i s’hi han d’ajustar la resta d’instruments de planificació, com ara el Pressupost general, el Pla d’inversions i el Programa financer. S’elabora a l’inici de cada mandat i habitualment està estructurat en una sèrie d’objectius de ciutat, cadascun amb les mesures corresponents per executar.
Actualment el PAM del mandat 2019-2023 es troba en procés d'elaboració, havent-se realitzat ja la seva aprovació inicial i el procés participatiu sobre la versió aprovada inicialment. Els propers passos del procés són:
- desembre 2020: aprovació dels consells de districte, juntament amb el PAD de cada districte;
- desembre 2020: remissió al Consell de Ciutat i al Consell Econòmic i Social per a que emetin el dictamen preceptiu;
- 17 de febrer de 2021: dictamen de la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció;
- 26 de febrer de 2021 (en el cas de comptar amb els suports suficients): aprovació definitiva pel Consell Municipal. -
Proposta per al procés participatiu (PDF, 942.23 KB)
Aquesta proposta va ser sotmesa a l'aprovació inicial per la Comissió de Presidència, Drets de ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció el 22 de gener de 2020, i un cop aprovada inicialment fou sotmesa a informació pública i a informe dels Consells de Districte, així com a un procés de participació ciutadana.
-
Procés participatiu
-
PAM+ 2020-2023, Programa d’actuació municipal extraordinari de resposta a la pandèmia. Versió per a l'aprovació del Plenari (PDF, 9.67 MB)
Aquesta versió del PAM revisa i actualitza les prioritats formulades en la versió aprovada inicialment, incorporant la necessitat de fer front a la situació excepcional causada per la pandèmia. Ha estat aprovat el 26 de novembre del 2020 per la Comissió de Govern per tal d'elevar-lo a l'aprovació definitiva del Consell Municipal.
-
Programa d'actuació municipal (PAM) 2015-2019
És l’instrument de planificació de l’activitat municipal de cada mandat. Té naturalesa de pla director, i s’hi han d’ajustar la resta d’instruments de planificació, com ara el Pressupost general, el Pla d’inversions i el Programa financer. S’elabora a l’inici de cada mandat i habitualment està estructurat en una sèrie d’objectius de ciutat, cadascun amb les mesures corresponents per executar.
-
Actuacions
-
Programes d'actuació de districtes (PAD) 2015-2019
Textos sotmesos a aprovació dels PAD del mandat 2015-2019. Els PAD del mandat 2019-2023 estan en procés d'elaboració pels nous Consells de Districte constituïts el juliol de 2019.
-
Plans estratègics municipals
Són conjunts de directrius i mesures adreçades a resoldre problemes o aconseguir objectius determinats, que inclouen els mitjans per aconseguir-los, les responsabilitats i les dates d'acompliment.
-
Pla de mobilitat urbana 2013-2018
Actualment Barcelona treballa en un nou Pla per al període 2019-2024
-
Pla de Barris 2016-2026
-
Documents del Pla de Barris
-
Plans d'acció comunitària
Mesures de govern
Documents en què s’anticipa polítiques que cal seguir en la gestió municipal o s’informa d’iniciatives d’actuacions concretes del Govern municipal. Les mesures s'han d'exposar al Consell Municipal, en plenari o en alguna de les seves comissions. Es mostren per separat les que tenen abast territorial a tota la ciutat i les que promouen els propis districtes, amb abast territorial al mateix districte.
Actes i acords dels òrgans de govern
En aquesta secció podeu accedir als acords i les actes dels òrgans de govern col·legiats de l’Ajuntament de Barcelona, que són els següents:
• El Consell Municipal, que pot funcionar en plenari o a través de comissions
• La Comissió de Govern
En aquest apartat trobareu el calendari i els continguts (ordre del dia, actes i acords, i vídeo, si s'escau) de les sessions d’aquests òrgans. També hi trobareu la informació sobre les sessions dels òrgans de govern dels districtes.
-
Consell Municipal
El Consell Municipal és l'òrgan de màxima representació política de la ciutadania. El formen 41 regidors i regidores i el presideix l’alcalde o alcaldessa. Es reuneix en sessió plenària de manera mensual, i quan cal també pot celebrar sessions extraordinàries.
-
Comissions del Consell Municipal
Les comissions del Consell Municipal són grups de treball que s’encarreguen de preparar els temes que es debatran posteriorment al ple. El nombre de regidors que les integren és proporcional a la composició del Plenari. En aquest mandat n’hi ha quatre:
- Economia i Hisenda
- Drets Socials, Cultura i Esports
- Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció
- Ecologia, Urbanisme i Mobilitat
-
Comissió de Govern
La Comissió de Govern, que presideix l’alcalde o alcaldessa, és, de fet, l’òrgan de govern executiu de l’Ajuntament; marca, per tant, les línies mestres del govern municipal. La formen els regidors de l’equip de govern, i és l’òrgan que aprova definitivament els pressupostos, les ordenances o el Pla d'actuació municipal, un cop rebut el vistiplau del Consell Municipal. Es reuneix setmanalment els dijous.
-
Òrgans de govern dels districtes