Tramitació del nou Reglament del Consell de la Cultura de Barcelona

El Consell de la Cultura de Barcelona és un òrgan de participació sectorial, que té com a funció l’assessorament del govern municipal en matèria de cultura, donant compliment a l’article 120 de la Carta municipal de Barcelona, aprovada per la Llei 22/1998, de 30 de desembre, que estableix que l’Ajuntament ha de proporcionar ofertes culturals d'interès per als ciutadans. El Reglament del Consell de la Cultura es va aprovar per acord Plenari del Consell Municipal en sessió de 27 de juny de l’any 2008, i setze anys més tard es fa avinent l’aprovació d’un nou reglament que substitueixi l’anterior per tal de donar compliment al que preveu el Reglament de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Barcelona, aprovat per acord Plenari del Consell Municipal en sessió 27 de maig de 2022.

Aquesta modificació també és necessària per adaptar el reglament  a l’evolució del funcionament del Consell i a les necessitats sorgides de la mateixa activitat del Consell.  Al mateix temps, s’ha aprofitat per fer una revisió d’alguns aspectes de composició i funcionament, com ara la millora de la pluralitat de la seva composició, el sistema d’elecció del seu òrgan executiu, així com d’altres aspectes relacionats amb l’eficiència de la seva gestió.

Consulta pública prèvia

D’acord amb el que s’estableix a l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es va dur a terme una consulta pública, amb caràcter previ a l’elaboració del projecte normatiu, per recollir l’opinió de les persones i organitzacions més representatives potencialment afectades per la futura norma.

La ciutadania i les organitzacions que ho van considerar oportú van poder remetre les seves opinions sobre els aspectes plantejats en el document informatiu que s’inclou, entre el 27 de setembre i l'11 d'octubre de 2024.