Agenda del Casal

Lunes, 02/06/2025

EXPOSICIONS | L’ART DE MIRAR-SE I SABER-NOS EXPLICAR: AUTORETRATS INFANTILS

18:30

Del 2 al 30 de juny 

Veureu una exposició única que celebra la creativitat i la mirada dels més petits. Els infants de 3, 4 i 5 anys de l’escola Torrent d’en Melis han plasmat el seu autoretrat fent ús de retoladors negres i aquarel·les. 

Cada traç i cada taca de color expliquen històries de descoberta, emoció i autenticitat. Aquesta mostra és una invitació a redescobrir la bellesa de la senzillesa i la sinceritat que només els infants poden transmetre. 

A càrrec dels infants de l’escola Torrent d’en Melis

RECOLLIDA | MATERIAL PER A GÀMBIA

17:00

Del 25 de juny i fins al 30 de juliol

L'associació YOKKUTÉ va ser creada per fomentar el progrés de les zones rurals de Gàmbia i Senegal i actualment té dos projectes en marxa. Un d'ells és la creació d'un taller de costura per empoderar a les nenes i evitar el casament infantil.

L'altre, és la construcció del primer centre sanitari de Sam Gueyene, per oferir atenció primària i odontològica i crear conscienciació entre la població per evitar complicacions de salut bucodentals greus que posen en risc la salut de la població. Les persones no tenen recursos econòmics per accedir als serveis mèdics locals, i el centre sanitari més proper actualment està a 16 km, essent que la majoria de la població no disposa de transport de cap mena.

Per donar suport a aquest projecte, necessitem un impuls inicial fent una recollida de materials sanitaris... col·labora!

Podeu veure el detall dels projectes a la web: https://www.yokkute.org

I el dia a dia de les accions que es fan, a Instagram: https://www.instagram.com/yokkuteorg

 

Organitza Mas Gospel i YOKKUTÉ

Col·labora Casal Mas Guinardó

ORGULL | EMFOKA’T. EL SHOW DE COMÈDIA LGTBIQ+ I FEMINISTA

20:00

Dijous 26 de juny, a les 20 h

Comença el compte enrere per al Dia Internacional de l’Orgull LGTBI, i la ciutat, els barris i les entitats es vesteixen d’orgull en una celebració que s’estén més enllà del 28J. A Horta-Guinardó, l’acte central amb motiu de l’orgull d’enguany es farà sota el nom ‘EmFOKa’t. El show de comèdia LGTBIQ+ i feminista’:

Dijous, 26 de juny, a les 20.00 h, a la terrassa del bar del Casal Mas Guinardó (plaça de Salvador Riera). Per tercer any consecutiu, el festival Empodera’t i el FOK s’uneixen per organitzar la festa de l’Orgull al districte, amb un vespre d’humor i música amb artistes LGTBIQ+.

L’espectacle començarà amb els monòlegs de MANOLITA LA PRIMERA-DELUXE, el show de comèdia LGTBIQ+ i feminista on són representades totes les identitats possibles. Ple de “arte i salero que no se pué aguantar” amb molt d’humor, respecte i zorroridad, capitanejat per l’actriu trans no binària Vidda Priego, que anirà acompanyada del còmic i creador de contingut digital en català Albert Roig i la còmica, guionista i reportera d’humor  Maria Lyona.

I continuarà amb el concert “SEÑORITA JULIA Y SUS EXS”, un grup que barreja el Swing, la Cumbia, l’Ska i el Blues amb diferents històries d’amor i desamor de la Julia. Són una teràpia col·lectiva on canten veritats incòmodes des del feminisme i el drama social.

El festival Empodera’t és el festival d’arts escèniques feminista i LBT que té com a finalitat donar visibilitat a les dones en els circuits artístics de proximitat i se celebra a l’octubre. És organitzat pels Casals de Barri d’Horta-Guinardó (Can Travi de la Vall d’Hebron, Mas Guinardó, Can Baró – Pirineu, La Barraca del Carmel, Font d’en Fargues i la Sala Polivalent de Montbau ).

El FOK és la Festa Orgull Karmel. Se celebra normalment al novembre-desembre i omple el barri del Carmel d’activitats LGTBI d’equipaments, associacions, entitats i persones a títol individual. És organitzat pel Centre Cívic Carmel, l’Espai Jove Boca Nord i la Biblioteca El Carmel – Juan Marsé.