El cel del Carmel 2025
... Així va anar.

Aquest dissabte va acabar el Cel del Carmel 2025, el nostre cicle sobre el 7è Art, un cicle per viure, experimentar i per gaudir del cinema.
 
Com no podia de ser d'una altra manera vam començar amb una de les activitats més màgica i ja tradicional del cicle, Revelacions a la llum del Crepuscle, una xerrada sobre el leitmotiv d'aquest any, els Remakes. Dalt de la muntanya pelada la Carmela Silva i el Daniel Henríquez, dos cineastes excepcionals i uns enamorats del cinema, ens van obrir la mirada i vam poder veure les diferents versions fílmiques d'una manera àmplia i enriquidora. L'acordió de la Sophie Rouard ens va acompanyar mentre es ponia el sol per Collserola, un marc incomparable on viure una experiència cinematogràfica única i també, com sempre, amb maduixes, cava i xocolata, que pot anar malament??
 
El taller per les escoles també va ser tot un èxit, l'Artis, li tallerista que va fer el taller, va ensenyar a 3r i 4t de l'escola Coves d'en Cimany i Mare de Deu del Coll, els primers efectes especials d'un dels pioners del cinema, un terolenc força desconegut, en Segundo de Chomón. Després va engrescar a tothom a gravar un petit film amb algun dels trucs que ell utilitzava.
 
Com a sorpresa del cicle ens va visitar el divendres la Cia. Girovaggo e Rodella amb l'espectacle Manoviva, un remake al Carmel, ja que ens han visitat altres vegades. Tot i això, no deixa de ser un privilegi que s'aturin a la plaça Salvador Allende per oferir-nos aquest espectacle minimalista, poètic i cuidat fins l'últim detall.
 
I per acabar, el dia gros, el dissabte del Cel! Amb una partida multitudinària amb 8 equips que van intentar encertar tot de preguntes sobre cinema, incloent-hi mímica, dibuix, i fins i tot interpretació en directe d'escenes mítiques del cinema per part de les actrius del centre cívic. Juntament amb la presentadora més ben parida del Carmel, la Laura de la cia. Transtorners, vam arribar al final de la partida on l'equip West side story va aconseguir 14 estatuetes que el convertia en flamant guanyador del concurs! 
 
Però aquí només acabava de començar el vespre perquè seguidament vam versionar l'espectacle fugir de la pantalla, que ja havíem fet fa 10 anys, un curtmetratge fet amb la participació de veïns i veïnes del Carmel i el nostre director i camerògraf de capçalera en Jordi Romero. Un curt molt especial on no projectàvem la pel·lícula en una sola pantalla sinó en tres i de manera frenètica els actors i actrius passaven d'una pantalla a l'altre confonent la ficció amb la realitat, en acabar els aplaudiments del públic van ser atordidors.
 
I no, encara no acabava aquí la cosa... Immediatament després començava l'espectacle Elles ballen al ritme de les BSO, un altre remake, el vam fer el 2018, davant el gran èxit que va tenir el vam voler repetir i sí, va tornar a ser un èxit. Espectacle de dansa vertical, amb Vivian Rivera de Non Project Vertical, fent de Julie Andrews, Cher, Audrey Hepburn i Rita Hayworth, amb tres projeccions a les finestres del Centre Cívic d'algunes de les pel·lícules on aquestes actrius van brillar; aquestes projeccions i les de l'espectacle anterior es van poder fer gràcies al tècnic en projeccions digitals Rubén Carrillo.
 
 A més l'espectacle va comptar en música en directe a càrrec de la Carmel Ensemble una formació creada expressament per l'ocasió i que ens va meravellar per la facilitat de passar per diferents gèneres musicals i sobretot per la veuassa de la seva cantant, la Gisela Villamayor
 
I creieu que aquí es va acabar tot? Doncs no, encara faltava el que sempre ha marcat el final del Cel del Carmel, la pluja d'estels a càrrec dels Diables del Carmel.
 
Us hem dit que el cel del Carmel ha acabat... però no és cert encara podeu veure l'exposició del Cel a la segona planta del centre cívic, Dobles de Cine, on podreu veure veïnes del barri que són autèntics dobles d'actrius i actors famosos.
 
Visca el Cel, i visca el Carmel.
 
AQUÍ podeu veure fotos de com va anar!

Compartir