L’educació activa per l’emergència climàtica centrarà la segona sessió del cicle de debats “En clau d’educació: educar en un món en transformació”. L’acte tindrà lloc el dimarts 14 de febrer, a les 18.00 hores, a l’auditori del CCCB.
Després que la reflexió sobre com el disseny de les tecnologies digitals impacta en els drets i la privacitat encetés el cicle, el 24 de gener, la nova sessió vol abordar el que sens dubte és un dels reptes més urgents que ha d’atendre la societat en què vivim: el canvi climàtic.
Els informes científics que l’Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) ha fet públics en els últims anys ratifiquen la gravetat de la situació i la urgència d’intervenir d’una manera decidida contra l’emergència climàtica. Un dels pilars sobre els quals s’ha de basar aquesta necessària intervenció és la comprensió d’aquest fenomen i les conseqüències que genera. En aquest sentit, l’àmbit educatiu és clau per fer-hi front.
Per això, la segona sessió del cicle es dedicarà a reflexionar sobre el paper que l’educació ha de tenir en l’adaptació de la societat al canvi climàtic i com els coneixements relacionats amb aquest fenomen ajuden a entendre les conseqüències de l’escalfament del planeta i impulsen a modificar conductes. En l’acte hi participaran Teresa Franquesa i Andreu Escrivà, especialistes de llarg recorregut que dialogaran sobre aquest tema des de diverses perspectives.
Teresa Franquesa és doctora en Ciències Biològiques i màster en Psicologia Social. Ha treballat sempre en el camp de les polítiques ambientals, tant en l’Administració com des de l’associacionisme. En particular, ha impulsat l’educació ambiental per la sostenibilitat i ha publicat diversos llibres i un centenar d’articles de divulgació en aquest àmbit.
Andreu Escrivà és ambientòleg i consultor en sostenibilitat. Forma part del Comitè d’Experts de Canvi Climàtic de la Comunitat Valenciana i també exerceix de divulgador científic i ambiental i escriu habitualment en revistes especialitzades. És autor de I ara jo què faig?: Com vèncer la culpa climàtica i passar a l’acció (2021).
El cicle, que organitzen el Consell Educatiu Municipal de Barcelona (CEMB) i l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la UAB, amb la col·laboració del CCCB, es clourà amb una tercera i última sessió, que tindrà lloc el 7 de març. L’acte convidarà a reflexionar sobre les oportunitats educatives a la ciutat amb Philippe Meirieu, investigador i escriptor francès, especialista en pedagogia i inspirador de reformes pedagògiques, i Sheila González, politòloga i investigadora especialitzada en desigualtats socials i educatives.
Inscripcions: https://inscripcions.barcelona.cat/cicle_educacio-ca/