Des de l'escola, sempre s'havia tingut present el món matemàtic en el dia a dia però des que es va crear el grup de matemàtiques 0-3 aquesta mirada va anar en augment, fent-nos més conscients de tots els conceptes que treballàvem .
Posar-nos les ulleres matemàtiques ens ha enriquit i ens ha fet canviar o millorar la nostra observació en tot el que els petits i petites fan dia rere dia i en els quals trobem conceptes matemàtics.
Per començar, hem constatat que els infants aprenen des del interès espontani de conèixer el món que els envolta, així que mitjançant la nostra observació en les diferents propostes i materials que deixem a l'abast dels infants, hem pogut constatar que les matemàtiques són presents en la vida quotidiana dels infants i que aquests la descobreixen mitjançant la manipulació i la vivència.
L'infant interacciona amb el món dels objectes, n'explora les diferents propietats sensorials (cromàtica, sonora, de pes, de volum, mesura, quantitat... ) i d'un aprenentatge molt global treballa al mateix temps l'habilitat motriu. Aquesta habilitat li proporciona informació sobre les característiques dels objectes, els desplaçaments dels elements, el canvi de la situació en l'espai... i tots aquests aprenentatges acompanyats de la relació amb els seus companys i amb un adult molt present que capta les seves descobertes i en algun dels casos, posa paraules a aquests grans descobriments.
A l'escola, hem volgut transmetre a les famílies aquesta visió sobre el món matemàtic per tal d'enriquir al mateix temps la visió que poden despertar les famílies vers les accions dels seus fills/es.
Hem creat les sobretaules compartides on dues educadores exposen a les famílies que vulguin participar, un dels pilars del projecte educatiu del centre: el món matemàtic
En aquesta exposició, s'explica què entenem nosaltres com a món matemàtic i desgranem el procés pels qual els infants van passant per tal d'anar adquirint tots aquests aprenentatges.
Des d'un lactant quan comença a descobrir el seu cos, quan comença a desplaçar-se... com posteriorment comença a manipular sensorialment algun element ( panera dels tresors )... com d'aquest estadi passa a manipular i combinar més d'un element ( joc heurístic ) i ja a partir d'aquí com aquest infant amb els materials pot anar creant el seu minimon i dotant d'un significat propi els materials que té a l'abast.