RELACIÓ I COMUNICACIÓ ENTRE L'ESCOLA I LES FAMÍLIES

És imprescindible establir vincles de confiança entre les famílies i l'escola, mitjançant una relació constructiva i estable basada en la cordialitat, el respecte i el coneixement mutu. Només així serà possible compartir criteris educatius que ens orientin cap al nostre objectiu comú, el desenvolupament òptim de l’infant.

Una trobada inicial, abans de l'estiu, representa el primer contacte entre les famílies i l'educadora de les seves filles i fills. A més, també serà un espai on poder atendre dubtes i preguntes de les famílies, informar sobre el període d'adaptació, etc.

Durant el curs es planifiquen diferents trobades amb les famílies, tant a nivell individual com grupal. Algunes d'elles són l'entrevista individual de seguiment, la reunió d'adaptació o la reunió pedagògica.

La comunicació diària amb les famílies està fonamentada en els contactes quotidians, on es dóna el traspàs d'informacions entre la persona educadora i les famílies, tant a l'inici com al final de la jornada. De manera complementària també el blog o les llibretes individuals dels infants, per exemple, aporten informació molt valuosa sobre el dia a dia dels infants a l'escola.

Finalment, és molt important establir canals de participació entre famílies i escola. La participació de les famílies, com a col·lectiu, es concreta a través del Consell Escolar i de l'AFA (Associació de Famílies d'Alumnes). A més, establim altres espais de col·laboració i cooperació més informals com poden ser, per exemple, els Tallers amb Famílies i les sobretaules compartides.

Galeria d'imatges: 

Compartiu aquest contingut