Com demanar sol·licitud de revisió de tarifació?

ACLARIMENTS PER A LA SOL·LICITUD DE REVISIÓ DE LA TARIFACIÓ A LES ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS DE BARCELONA PER AL CURS 2023-2024:

La tarifació social de les escoles bressol de Barcelona es calcula prenent com a base les dades fiscals de l’exercici 2023 acreditades per l’Agència Tributària.

Les famílies que necessitin sol·licitar-ne la revisió perquè han sofert un canvi socioeconòmic substancial en l’exercici present per causes sobrevingudes posteriors a la matrícula podran fer-ho, segons dictamina l’article 5 de la Regulació dels preus públics pels serveis d’educació, sempre mitjançant una instància dirigida a l’IMEB acompanyada de la documentació que acrediti aquest canvi i que permeti calcular el nou llindar de renda familiar.

Cal presentar la documentació de totes les persones tutores de l’alumne/a i és imprescindible que inclogui la informació indicada en els tres punts següents:

1. Declaracions de renda (model 100) de l’exercici del 2023 o, si no les teniu, certificat d’imputacions d’IRPF emès per l’Agència Tributària de les dues persones tutores de l’alumne/a.

2. Tots els fulls de salari/nòmines de les dues persones tutores de l’alumne/a des del mes de gener del 2024 fins a la data de presentació de la instància.

En cas d’acomiadament o acabament de contracte:
 - Última nòmina amb liquidació econòmica (quitança)
 - Inscripció al SEPE
 - Carta del SEPE comunicant la prestació d’atur o acreditant que no escau 

Si s’és treballador/a autònom/a:
 - Declaracions trimestrals d’IVA (model 303) i IRPF (model 130) dels trimestres tancats del 2024
 - Certificats d’ingressos de la mútua, si escau 

Si s’és pensionista:
 - Certificat d’ingressos emès per la Seguretat Social 

En cas d’ERTO:
- Comunicació de l’empresa
- Nòmines / fulls de salari, quan correspongui
- Acreditació de la part salarial corresponent a l’Estat

3. Informe de seguiment per part d’entitats d’ajuda social.

Informe segellat per l’ens col·laborador de l’Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS) que correspongui (CSS, SIS, SARA, SAIER, SISFA-ROM, etcètera) o entitat d’atenció social anàloga, on consti la situació sobrevinguda i les dificultats socioeconòmiques familiars que se'n deriven.

Certificat de ser beneficiari del Fons per a la Infància, Fons d’Emergència o renda garantida de la ciutadania.

Les instàncies que no incorporin la documentació esmentada s’entendran com a incompletes i, per tant, no es podran valorar i es donarà per desestimada la petició. L’Administració podrà requerir documentació addicional si ho considera pertinent per establir el nou llindar de renda.

Com que l’atribució del tram corresponent dels preus públics d’escolaritat i alimentació de les EBM depèn fonamentalment del nivell de renda comprovat, la revisió es farà, si escau canvi de tram, a partir del mes següent a la sol·licitud.

La presentació de la instància a l’IMEB es pot fer:

A les nostres dependències de la plaça d’Espanya, 5, en horari de 8.00 a 15.00 hores.

A qualsevol oficina d’atenció a la ciutadania (OAC) https://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals-comunicacio-ciutadana/presencials/oac

Amb signatura electrònica al registre electrònic de l’Ajuntament de Barcelona https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/registre-electronic

Compartiu aquest contingut